IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford зарязва Microsoft, ще използва софтуер на BlackBerry

Новите системи ще са по-удобни за ползване и ще спестят разходи

Ford зарязва Microsoft, ще използва софтуер на BlackBerry

Ford Motor Co. вече ще използва софтуер на BlackBerry Ltd., с който ще захранва мултимедийния си софтуер Sync от началото на 2016 г., а не Windows на Microsoft Corp., пише Wall Street Journal, като се позовава на лице от автомобилната компания, пожелало да остане анонимно.
Ford зарязва Microsoft, ще използва софтуер на BlackBerry
Ходът ще понижи разходите на американския концерн и ще предостави на разработчиците на хардуер и на софтуер система, която да е по-удобна за използване. Въпреки че внедри софтуера си в автомобилните технологии, в последните няколко години Ford си навлече неприятности със Sync, след като интегрира системата с тъчскрийн с наименованието MyFord Touch. Повечето от проблемите в системата не са свързани с проблемите на платформата на Microsoft, пояснява лицето от американския автопроизводител.

Oт Ford обмисляха възможността да използват система, базирана на операционната система Android на Google Inc., както и да работят с Microsoft преди да внедрят QNX Software Systems на канадската BlackBerry.

QNX използват и други автопроизводители, измежду които General Motors Co. в своята мултимедийна система OnStar, която свързва мобилните устройства с вътрешната система на автомобилите, позволявайки гласово набиране и контрол на радиото, например.

Решението за отказ от услугите на Microsoft идва главно като резултат от скъпото лицензиране на операционната му система. Според Ford доставчиците на оборудване са добре запознати със софтуера на BlackBerry и го предпочитат.

Аcura, Porsche и Audi също използват QNX за своите мултимедийни системи. Сред автомобилните производители софтуерът на BlackBerry притежава 50% пазарен дял.

Ford, заедно с Microsoft, бе пръв във внедряването на интегрираните системи за мобилни устройства в автомобилите. През 2007 г. американската компания въведе Sync само на някои свои модели, а сега нейната система е налична за повечето от превозните й средства. Sync работи на повече от 7 млн. автомобили по целия свят и се превърна във важен маркетингов инструмент за Ford.

Други големи клиенти на Microsoft пък са Fiat Chrysler Automobiles NV, Nissan Motor Co. и Kia Motors Corp.

Снимка: Ford

Още новини за най-новите технологии четете в Investor.bg

Тагове: sync microsoft blackberry
0 от 500