Според него, този пазарен сегмент има три различни ниши – евтина кола на цена от 7-10 хиляди долара, евтина кола на цена от 5-7 хиляди долара и евтина кола с цена 2-5 хиляди долара. Сперд B&D-Forecast до 2015 година в световен мащаб ще бъдат продадени 10 милиона автомобили в най-ниския ценови сегмент. До 90% от тях ще бъдат пласирани на новите пазари. Най-важните две ниши са за коли от от 2-5 хиляди долара и 5-7 хиляди долара, смятат още от института.
Немските производители VW и Opel планират пускането на нискобюджетни модели, но в по-високия сегмент на евтините коли, т.е. ценови равнища от 7-10 хиляди долара, а там конкуренцията била най-голяма. В резултат продажбите щели да са ниски, а също и печалбите. Като най-успешен пример за развитие в тази посока Дуденхьофер посочва Renault. Според него изобщо не е достатъчно на развиващите се пазари да се предлагат преработени или "разтоварени" откъм екстри вече готови модели от Западна Европа или Щатите. Трябвало да се предлага продукт, който да има много място и да бъде конструиран специално за целта (както Logan). Необходими за целта били и нови заводи, които да се възползват от ниската цена на труда на развиващите се пазари.
Германските производители разработват продукта "евтин автомобил", но същевременно забравят за евтиния завод, евтиното производство и евтината логистика, критикува експертът. Тук рискът за традиционните производители е много голям, защото с вълната за евтиния автомобил на пазара ще се появят нови имена от Индия и Китай, на които, според направанета от института прогноза до 2015 година, ще се паднат повече от 40% (4 млн автомобили).

