fallback

Индийски коли на краш тест

Независима организация провери безопасността на 6 коли, предназначени за този пазар

Независимата организация Global NCAP направи първи по рода си краш тест на автомобили, предназначени за пазара на Индия. Резултатите са повече от плачевни, а заключението на експертите гласи, че изпитаните возила изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат. Tata Nano Тестът, който е стандартен и представлява удар в стена със скорост 64 км/час, е приложен на общо 6 нови коли. Това са Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10, Volkswagen Polo и Volkswagen Polo (фейслифт), чийто общи продажби представляват над 20% от пазара на коли в Индия. Пет от автомобилите напускат краш теста с нула звездички за защита на възрастните в купето. Една от причините е, че в базовото им оборудване липсват въздушни възглавници. Най-зле се представя Tata Nano, но като цяло всички изпитани автомобили показват сериозни недостатъци, които при инцидент биха довели до животозастрашаващи наранявания на пътниците в колата. Структурата на Tata Nano, Hyundai i10 и Suzuki-Maruti Alto 800 е толкова калпава, че дори да бъдат оборудвани с въздушни възглавници, няма да могат да бъдат наречени безопасни. Единствените автомобили, които показват горе-долу задоволителен резултат са Ford Figo и Volkswagen Polo. Те също имат нула звездички за защита на възрастните в купето, но структурата им е определена като "стабилна". Казано иначе, ако Figo и Polo бъдат оборудвани с въздушни възглавници, ще получат звездички от Global NCAP. Volkswagen вече предприе мерки в тази посока, като пусна на пазара в Индия обновена версия на своето Polo. Тя разполага с две въздушни възглавници още в базовото си оборудване, като при тестовете на Global NCAP заслужи четири звездички. "Всички коли без обновеното Polo не биха успели да преминат теста, дори ако ударът в стената е с 56 км/час. Те изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат", категорични са експертите. Suzuki-Maruti Alto 800 Hyundai i10 Ford Figo Volkswagen Polo Volkswagen Polo (фейслифт)Снимки: Global NCAP

Тагове: global ncap
fallback
  • #18
    Сашо до анонимен ( преди 10 години )
    Не можах да намеря темата в БМВ форум. Моля те, дай някакъв жокер - заглавие или дата. Благодаря!
  • #17
    МУА ( преди 10 години )
    Говоря от опит на човек който пряко се занимава с катастрофирали автомобили ;)предната дясна колона на полото е размазана от там идва удар в пантата на врата от там следва деформация на вратата и тя става неизползваема (няма отваряне)според теб предната дясна гума в какво се е ударила и дали е деформирала торпедото и от там и пода под човека.
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Просто на никой не му е зор за индийците и им продават уж същите автомобили като в другите държави, но много урязани от към екстри и безопасност. Примерно Полото при нас е с 6 въздушни възглавници ЕСП и още куп друди съкращения дето не знам какво означават.
  • #15
    Сашо ( преди 10 години )
    ОК,приятел,може и да си прав. Не знам какво означава "нова платформа" и как точно ще предпази от удар. Докато металът при огъването си поема голяма част от удара. Като се започне още от стоманената броня. Сегашните само при леко закачане хвърчат в канавката заедо с фаровете. Най-добре е да не се случва,но.......
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сашо, бъркаш. В Бмв форума имаше подобен спор че старите бмв та са по-здрави от коли нисък клас след 2005-и колегите от форума набързо им показаха как бъркат.Новите изисквания за безопастност и екология нямат нищо общо със старите.А дебелината на ламарината няма нищо общо с безопасността.Новите платформи поемат удара по съвсем различен начин от старите.Новото си е ново.
  • #13
    До FenIX от Сашо ( преди 10 години )
    Не съм убеден, че си прав. Преди колите се правеха от ламарина,която при смачкването поглъща много енергия, сега от пластмаса. Виждал съм доста жестока катастрофа между МБ 124 и 2-3 годишна кола от друга марка. Въпреки, че се бяха задействали всичките и възглавници нямам съмнения от коя кола са се отървали по-леко.
  • #12
    FenIX ( преди 10 години )
    То хубаво тия коли горе са се изложили на теста ама ако някой направи подобен тест на колите карани в БГ ще стане страшно, защото голяма част са 15-20 годишни кошници които по новите стандарти не 0 ами звезди със знак "-" трябва да получат.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Полото преди фейслифта имаше ли въздушни възглавници?
  • #10
    Анонимен ( преди 10 години )
    Трябвало да сложат фолцвагин ъп! И да кажат, че минава с 5 звезди. И гоуфу трябвало да сложат. Нищо, скоро пак ще се радваме на пропаганда от вагените. Дали ще е аутобилд или другаде, няма значение!
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    ADAC, класира според спонсорството.Ако дадете достатъчно и въздушни възглавници не са нужни, за да сте първи.Ако не вярвате, питайте Ауто Билд! Веднага ще ви спретнат един тест.Плащайте обаче предварително, че да не се получават статии:Моят дом бе сервизъа
fallback
Последни