IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Според Nissan бъдещето принадлежи главно на електромобилите

Nissan не иска да върви в посоката в която масово отиват японските му конкуренти. През последните години и Toyotа и Hondа насочват главните си технологични усилия към разработката на хибридни автомобили. Nissan иска да пусне на японския пазар електромобил.

Според Nissan бъдещето принадлежи главно на електромобилите
Генералният директор на фирмата Nissan Motor, Карлос Госн (Carlos Ghosn), вчера заяви, че Nissan работи над ново поколение по-малки, по-леки, но в същото време и по-мощни автомобилни акумулатори, които ще могат да се използват в електромобили и в хибридни модели. 

Неотдавна Nissan откри свой нов технологичен център в Япония, чиято главна цел е разработката на технологии щадящи околната среда. Госн заяви, че новият център ще помогне на Nissan да изпревари главните си конкуренти в областта на „зелените” технологии. 

Според него, Nissan вече изпреварва главните си конкуренти в областта на литиево-йонните батерии. Президентът на Nissan обяви, че това ще даде шанс скоро фирмата да представи автомобил, който ще бъде задвижван само от електроенергия. 


„Когато разработвате високотехнологични акумулатори за хибридни автомобили защо да спирате до тук, а да не изминете целия път и да не разработите електромобил”?, пита Госн. 

Nissan вече води разговори с местните власти в различни префектури в Япония за изграждането на нужната инфраструктура за електромобили. Това са главно станции за зареждане. По думите на Госн, вече е договорено изграждането на стотици такива станции, но не даде подробности, нито за местата, нито за технологията. 

Госн обяви, че Nissan е инвестирал и ще продължи да инвестира в разнообразни технологии опазващи околната среда. „Още от самото начало ние настояваме за развитие на всички технологии. Не можем да си позволим да насочим усилията само в една от тях, била тя хибридна, технология за водороден автомобил, за електромобил, за „чист” дизел или за био-горива, защото все още никой не може да каже как точно ще реагира пазара”, казва Госн.
0 от 500