Баварците записаха рекорд от 1.66 млн. продажби за 2013 г
За девета поредна година BMW е най-продаваната марка в сегмента на премиум автомобилите. Това съобщи агенция Bloomberg, като цитира мюнхенското представителство на германския производител. 3-Series продължава да бъде основен двигател за продажбите на BMW. Снимка: BMW Продажбите на марката BMW през 2013 г. са се увеличили със 7.5% и са достигнали рекордната за компанията цифра от 1 655 138 единици. Основна роля за това са изиграли седанът 3-Series и кросовърът X1. Ако се добавят и продажбите на Mini и Rolls-Royce, които са собственост на BMW, резултатът на групата достига 1 963 798 автомобила, а увеличението спрямо година преди това - 6.4 на сто. Продажбите на BMW Group през 2013 година в Европа бележат лек спад от 0.7%, достигайки 858 990 автомобила. Рекорд обаче е записан на руския пазар, където през годината са реализирани 44 871 продажби - ръст от 11.8% спрямо 2012 г. Увеличение е запасано и при продажбите на компанията в Азия. През 2013 година там са продадени 576 616 автомобила от марките BMW, Mini и Rolls-Royce, което представлява ръст от 17.3%. Повече от половината продажби на континента са реализирани на пазара на Китай - 390 713, където увеличението спрямо година преди това достига 19.7%. Пазарите на Северна и Южна Америка също са били успешни за BMW Group през 2013 година. Увеличението там достига 9.1%, а продажбите наброяват 462 891. Сходен е ръстът и в САЩ - 8.1%, който калкулира 375 782 продажби. Най-голямо обаче е увеличението в Бразилия, където е записан ръст от цели 69.5% и 17 011 продажби. Най-близкият конкурент на BMW – компанията Audi, също записва ръст на продажбите през 2013 г. Увеличението е с 8.3 % и достига 1.58 млн. автомобила. Нарастването се дължи най-вече на обновеното А3, както и на кросовърите на марката. Третият голям производител в премиум сегмента – Mercedes-Benz, който отстъпи лидерската си позиция на BMW още през 2005 г., запазва класирането си. При производителят от Щутгарт увеличението на продажбите е най-голямо – с 11 %, като достига 1.46 млн. бройки. Още по темата: Audi с рекорд по продажби през 2013 Mercedes-Benz е най-продаваната луксозна марка в САЩ