Първа ще се появи системата за комбинирано изгаряне - Combined Combustion System (CCS). Това е технология за бензинови двигатели, при която също както при дизеловите агрегати се смесват въздуха и горивото до хомогенна смес вътре в двигателя. Така се премахват следите от сажди и се редуцират съществено вредните емисии от азотни окиси.
Системата CCS дава оптимални резултати със синтетични горива. Във Volkswagen са разработили ново синтетично гориво, наречено SynFuel. То е дериват на природния газ и в момента над подобен продукт работят и други фирми.
Друга технология за двигателите е Система за запалване с бензин под налягане - Gasoline Compression Ignition system, която обещава двигателя да бъде чист като бензинов и ефективен като дизелов. GCI работи като използва свещи за да се стартира двигателя и при бързо ускоряване, но през по-голямата част от действието си използва запалване без свещи, чрез впръскване на бензина под налягане в горивната камера, както е при дизеловите двигатели.
Технологиите CCS и GCI ще бъдат включени в серийни модели на групата Volkswagen към 2015 г., съобщава 4Car.
Друга област в която работят в групата са нови технологии за подобряване на динамичните характеристики на автомобила и неговото поведение на пътя. VW планира да въведе регулируема кормилна система и окачване, които да позволяват само с натискане на бутон програмиране за различни режими на работа. Ще стане възможно да се настройват на различни режими и спирачната система и скоростната кутия тип DSG.
Сред новите системи предназначени да улеснят действията на водача, VW разработва Human Machine Interface (HMI), която ще работи с видео камери за да следи и контролира пътната ситуация и да сигнализира водача при евентуална опасност. Тази система ще променя и информацията показвана на таблото, за да може при нужда шофьора да разполага с най-важните данни за всяка конкретна ситуация.