Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!

За пореден път украинците засвидетелстват любовта си към съветския ГАЗ М20 Победа. Преди около месец видяхме самоделна Победа, изградена на базата на Mercedes-Benz, а сега местното ателие Spec Auto Tuning показа уникален автомобил, носещ това име.
Всъщност машината на тунинг ателието няма много общо с ГАЗ М20. Дизайнът й е смес между съветската Победа и концептуалния Bugatti Galibier, но в основата на колата е Toyota Mark II от 2000 година.
Шасито на японската кола е допълнително доработено, като е значително удължено. Това е постигнато, след като е срязано надве, а в средата му е поставена архитектурата на Mazda RX-8. По този начин междуосието на самоделната кола достига цели 3240 мм.
Всички останали елементи по купето на колата са изработени ръчно, а за интериора са избрани елементи от различни модели, най-вече японски. Не липсват и ръчно създадени части, като задната седалка, например.

Под капака на украинската Победа работи стандартния агрегат на Toyota Mark II - шестцилиндров с мощност 200 к.с. Според авторите на проекта, този агрегат е напълно достатъчен за ежедневно използване на колата. От Spec Auto Tuning не съобщават колко средства и време е погълнал този проект.
Снимки: Spec Auto Tuning


0