Агрегатът с мощност от 180 к.с. ще бъде без свещи за запалване
Компанията Hyundai започна разработка на 1.8-литров бензинов двигател GDCI (Gasoline Direct Injection Compression), в който се използват технологии, заимствани от дизеловите мотори. Това съобщава изданието Autonews.Настоящият 1.8 GDI мотор на HyundaiАгрегатът се разработва от американския технически център на Hyundai съвместно с фирмата Delphi и учени от Университета на Уисконсин. В двигателя се използва технология за директно впръскване на горивото с турбина и механичен компресор. При изпитания на стенд прототипът, развиващ мощност от 180 к.с., е показал компресия 14.8:1. Моторът няма запалителни свещи, като горивото се възпламенява от налягането, както при дизеловите агрегати.Бензиновият двигател се развърта до 5000 об/мин., подобно на дизелов мотор. Очаква се той да бъде с около 25 % по-икономичен от традиционните агрегати. От Hyundai обявяха, че планират да започнат тестове на двигателя в автомобил догодина. Ако те са успешни, първият модел с новия мотор ще бъде Sonata.Снимка: Hyundai