+ големи възможности по лоши терени, големи възможности за окачване на товар, добра видимост, ниска загуба на стойност- ниско качество на изработката, склонност към аварии, почти липсва оборудване за сигурност, функционални недостатъци
История на модела6/48 Представяне на Ленд Ровър, Серия 1. Следват Серии 2 и 37/83 Смяна на модела с Дифендър, перманентно предаване на четирите колела6/96 2.5 литров TDI мотор с 113 к.с.12/98 Въвеждане на Td5, петцилиндров турбодизел с директно впръскване помпа-дюза и 122 к.с.10/02 Подобрения в модела, опция за електрически стъкла и централно заключване
Ленд Ровър има всякакви модели - от спартански до суперблагородни, така че всеки почитател на 4*4 може да намери нещо за себе си. До къде се простира характерът и започва мазохизмът? Едно е ясно - шофьорите на Дифендър трябва да могат да понасят страдания. Колкото по-модерни стават автомобилите в цивилизования свят, толкова по-силен става интересът към Дифендър, както се казва класическият Ленд Ровър от 1983 насам. Неговата тръпка: няма еърбегове, няма ESP, няма електрически прозорци, няма централно заключване (или поне не до 2002). Поне откакто се предлага Td5 може да се поръчва ABS, което е и препоръчително при възможните 3500 кг окачен товар. За Td5 специално мненията са различни - "прекалено много електроника" или "прекалено дълбока турбо-дупка". Това е вярно, защото предишният четирицилиндров TDI мотор е по хармоничен, с по-нисък разход и с по-добро приложение по лоши терени. При него обаче ангренажният ремък има склонност към повреди. Но в Дифендъра така или иначе винаги има по нещо развалено или неуплътнено, като каросерията или скоростната кутия например. Може би това е част от характера на автомобила?Най-съблазнителна е версията с пет врати Station Wagon, но голямо удоволствие има и в модела с "мек" таван.
Най-често срещани повредиМотор: течове на масло, масло в управлението на мотора (Td5), скъсани ангренажни ремъци, дефектни помпи на инжекциона (TDI)Задвижване: дефектни скоростни кутии, течове в скоростите, карданите издават непривични звуциКаросерия: ръжда по стоманените части, корозиря по местата на контакт между различните видове метал по каросерията{moscomment}