Въпреки спадналите продажби на нови автомобили в Европа, резултатите в цял свят показват увеличение в сравнение с 2012 г. Това съобщи в свое изследване германския Център по автомобилен мениджмънт, цитирано от изданието Wirtschafts Woche.
Резултатите от проучването показват, че през 2013 г. 16-те водещи автомобилни концерна ще продадат общо 71 млн. нови автомобила. Това е с 3.5 % повече от миналата година, като основната причина за това са пазарите в САЩ и Китай, където търсенето се увеличава непрекъснато.
Според прогнозата на немските експерти, и през тази година лидер по продажби ще бъде Toyota, която ще завърши годината с 9.75 млн. продадени нови леки коли. Непосредствено след японците е General Motors, като резултатът на американския концерн ще бъде доста близък - около 9.7 млн. Третото място е за Volkswagen Group с 9.6 млн.
Очакванията са, че увеличението ще продължи и през 2014 г., въпреки опасенията на китайците, че на техния пазар ще бъде записан спад, тъй като вече се е пренаситил. Предвижданият сочат, че догодина ще бъдат продадени около 73 млн. нови автомобила.
Снимка: Ройтерс

