10-те най-изгодни
Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Канадската компания Magnum, известна със състезателните си успехи от миналото, разкри новия си автомобил MK5. Колата е замислена като алтернатива на Ariel Atom, KTM X-Bow, BAC Mono, Vuhl O5 и други от този тип. Конструкцията е олекотена, задвижването е задно, а откритият монокок предлага място за шофьор и един пътник.
От компанията съобщават, че MK5 се задвижва от средно разположен 4-цилиндров двигател с мощност 250 к.с., които задвижват задния мост с помощта на 6-степенна секвенциална трансмисия и диференциал с ограничено приплъзване.
Двигателят развива 11 000 оборота в минута, което гарантира зловещ звук, ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди, както и максимална скорост от 240 км/ч. Всичко това е възможно, благорадение на изключително ниско тегло на MK5 - eдва 545 кг. За сравнение, болидите от Формула 1 тежат 640 кг заедно с пилота.
Magnum MK5 стъпва на 18-инчови суперолекотени джанти, обути с гуми с размер 225/40 отпред и 265/35 отзад. Спирачната система използва вентилирани дискове, закрепени на алуминиеви главини. Окачването се състои от предни и push-rod система с хоризонтални амортисьори и регулируеми стабилизиращи щанги.
Канадската машина е 3914 мм дълга, 1884 мм широка и 1069 мм висока. Седалките са изработени от карбон и са екипирани с 6-точкови състезателни колани. Пакетът с екстри включва камера за обратно виждане, 310-милиметров волан, който има механизъм за бързо демонтиране и е покрит с издръжлив на вода велур. Вместо стандартните уреди, Magnum MK5 има дигитален дисплей със задно осветление и функция за измерване на време за обиколка.
Magnum MK5 вече може да бъде поръчан на цена от 139 000 долара. Компанията планира производството на 20 коли годишно, като първите ще бъдат доставени в края на 2014 г.
Снимки: Magnum
Снимки: Magnum