IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя

Японският минък ще се опита да се хареса най-вече на дамите

Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя

Mitsubishi е една от компаниите, на които световната финансова криза се отрази най-тежко. Японците бяха принудени да продадат завода си в Европа, но това съвсем не означава, че се отказаха от пазара на Стария континент. Именно на него те ще се опитат да наложат новото си предложение в сегмент "В" - Mitsubishi Space Star.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
Всъщност неговото пускане е напълно логично - при криза се търсят малките, компактни и икономични автомобили. Имахме възможност да проверим как се справя модела по софийските улици, а и не само на тях. И да разберем дали категоричното твърдение на японския производител "Предлагаме не автомобил на ниска цена, а рационален и разумен продукт, притежаващ здравина и надеждност", е вярно.

Ясно е, че този модел е насочен предимно към женския пол. А дамите почти винаги залагат на външния вид. И затова неговата цел е да накара евентуалните му купувачи да го харесат веднага и да го пожелаят. Всъщност Mitsubishi Space Star изглежда като едно усмихнато хлапе. Дизайнът му трябва да  донесе усещане за стабилност и донякъде успява.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
Външният вид на предницата позволява на шофьора да вижда и двата края на предния капак, което улеснява маневрите. Близо разположените до пътниците А-колони и ниската линия под прозорците в предната част от своя страна помагат да се постигне добра видимост отпред и встрани от автомобила. Всичко това е част от новата дизайнерска концепция на японците, която трябва да видим и при останалите нови модела. 

Факт е, че върху Space Star е работено много здраво и заради неговата аеродинамика. Тя създадена посредством авангардна компютърна симулация и тестове във аеродинамичен тунел. Моделът успява да постигне коефициент на челно съпротивление 0.27, което е най-доброто в класа.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
За подобно постижение важна роля играят и размерите на машината - дължина от 3710 мм, широчина - 1665 мм и тегло - 845 кг. Това позволява радиусът на завиване да бъде 4.6 метра. Е, вътре не е толкова широко, колкото ще му се иска на някой, но пък в крайна сметка това е автомобил, с който човек ще се движи предимно в града. Иначе материалите в интериора са приятни на допир, а ергономичните седалки осигуряват комфорт на пътниците. 

В салона има USB-порт (достъпен при по-високите нива на оборудване), автоматична климатична система, комбинирано инструментално табло в сребърна рамка, универсален информационен дисплей, датчик за предупреждение при опасност от замръзване, възможност за настройка на яркостта на измервателните уреди и др.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
Всичко това е хубаво, но то е налице и при повечето предложения от този клас. Mitsubishi вади нов коз - мъникът разполага с ударопоглъщаща конструкция - RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) на каросерията. Специално за модела инженерите на компанията са добавили към предницата на автомобила прави напречни елементи с голямо сечение, които, заедно с подсилената кабина, осигуряват по-ефективно разпределяне на енергията в случай на челен удар. 

За Стария континент Space Star се предлага с два двигателя. И двата са бензинови с 3 цилиндъра и обем от 1.0 и 1.2 литра, като използват системата MIVEC за електронна синхронизация на клапаните. По-малкият от двата агрегата - 1.0 литровият MIVEC 12V разчита на мощност от 71 к.с. и се предлага единствено с 5-степенна механична скоростна кутия.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
Ние имахме възможността да пробваме по-големия, при който конете са с 9 повече.  Неговият въртящ момент достига 106 Нм при 4000 об/мин. В градски условия моторчето върши чудесна работа, като няма никакъв проблем да тегли напред автомобила с тегло 895 кг. Е, на магистрала нещата не стоят точно така, но пък и не бива да бъдем кой знае колко придирчиви. Както стана дума, Space Star e да отидете на работа, да вземете децата от училище и да пазарувате.

Агрегатът работи с 5-степенна механична скоростна кутия, която също се представя прилично. Има и версия с новата версия на трансмисията на INVECS-III CVT. С нея разходът на гориво би трябвало, поне според представители на Mitsubishi, да падне до около 5.1/100 км в градски, но в софийските задръствания това едва ли ще стане. Тестваният от нас модел с ръчни скорости показа комбиниран разход от 5.4 л/100 км.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
Сред предимствата на модела са някои технологии, които сме свикнали да виждаме при автомобили от по-висок клас. Една от тях е системата за активeн контрол на стабилността (ASC) с регулиране на сцеплението. При буксуване системата регулира изходната мощност на двигателя и прилага спирачно усилие на съответните колела, за да се запази стабилността на автомобила. Функцията за регулиране на сцеплението също регулира изходната мощност на двигателя при превъртане на колелата, за да помогне да се избегне загубата на сцепление и да се осигури по-плавно потегляне.
Mitsubishi Space Star е като усмихнато хлапе на пътя
Като цяло Mitsubishi Space Star няма да ви учуди и да ви вземе акъла. Но пък и това съвсем не е целта му. Колата е подходяща за млади несемейни хора, както и за втори автомобил в семейството. Цените стартират от 17 000 лв. и могат да достигнат до 23 900 лв в зависимост двигателя, скоростната кутия и нивото на оборудване.

Снимки: Automedia.bg и Mitsubishi Motors

Тагове: mitsubishi space star
0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Дичо ( преди 10 години )
    Е това е една страхотна кола! Нищо че съм мъж, бих си я купил с огромен кеф! Мицубиши остана единствената японска марка, която си държи на качеството!
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Ъ ( преди 10 години )
    Всъщност модела е тотален шит! В Тайланд може и да му се кефят, но тук....Любима марка, но буксуват яко с моделната си гама!
  • #7
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    С удоволствие бих карал този мъник в града без да съм жена.Това женски или мъжки коли са просто някакви измислици за хора с комплекси.Колата е превозно средство,което да ни служи в живота,а не индификатор за полова принадлежност.Колата ми харесва и данните,които и дават са отлични.Браво на Мицубиши!
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Toni ( преди 10 години )
    + както виждаш:"Моделът успява да постигне коефициент на челно съпротивление 0.27, което е най-доброто в класа."Линиите на една кола не са само за хубост, но и функционалност. Тука дизайна си е изиграл ролята за ниския разход. Аутомедиа са карали по-големия двигател, но на малкия в града му дават 4.3/100 разход.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защото е всеобщо прието, че дамите предпочитат по-меки линии, по-обли, напомнящи им за облика на дете. Отделно те купуват основно заради дизайна. Това ги привлича. Агресията не е за тях, затова много от автомобилите предназначени за жени са с преобладаващи заоблени линии.
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Наистина сори ама колата е с дизайн от 2003-2005та. Сега са на мода агресивните линии, правите линии. Облите останаха в миналото. Интересно защо са го проспали този факт от мицубиши..?
  • #3
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тази е много грозна и на вид и на цвят, с дизайн от преди 15 години.
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    защото както добре се знае с големите коли се компенсира за други работи ;) За съжаление проблема не е само в БГ, но тук е по-ясно изразен. Аз лично имам 2 коли - пълноразмерен седан и хеч. Естествено предпочитам да карам по-малката в града - отношението като съм с нея е като оня виц за Камаз-а ...от дясно има Smart, от ляво също няма никой :)
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защо само в България голямата кола се счита за градска, защо само при нас джипа се ползва за да ходиш до мола? Защо, защо, защо..., хиляди защо!Малоумщината е повсеместна..., писна ми вече, махам !