IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Pontiac е имал конкурент на Ferrari

Моделът Tojan се произвежда в продължение на 6 години

Pontiac е имал конкурент на Ferrari

Някога чували ли сте за Pontiac Tojan? Навярно никога и това е напълно нормално. Като име този модел е познат на малцина, а само избрани са го виждали.

Pontiac е имал конкурент на Ferrari

Всъщност Pontiac Tojan е суперкола, построена от компанията Knusden Automotive от 1985 до 1991 г. Един от най-добрите познавачи на автомобилите в САЩ - Кен Лингефилтер, разказва в сайта си, че този модел е бил създаден по поръчка на General Motors, за да бъде конкурент не на кого да е, а на суперколите Ferrari. Идеята на ръководството на концерна е била проста - да се създаде автомобил, който да не отстъпва на "италианеца", но в същото време да бъде напълно достъпен за редовия американец.

Pontiac е имал конкурент на Ferrari

Производството на Tojan е ограничено. По различни данни за 6-те години са пуснати между 150 и 300 машини. Те са сглобявани в Омаха (щата Небраска) в завода на Knusden Automotive, като получават 5.0-литрови двигатели LB9 и трансмисии 700R4.  В Knusden са усъвършенствали окачването им, след което (по думите на хора, качвали се в автомобила) Tojan влиза в завой като по релси. На машините се поставят дискови спирачки и на четирите колела и се поставя хидроусилвател на волана.

Всички промени в дизайна също се дължат на Knusden. Моделът изглежда като кръстоска между Trans Am и Fiero, но върху стила му сериозно е повлияло и Ferrari 305. Това се вижда от покрива на багажника и задните светлини. А като става дума за италианско влияние, може да се спомене предлаганото като опция антикрило в стил Lamborghini.

Pontiac е имал конкурент на Ferrari

На Tojan се поставят джанти Gotti Wheels с гуми с размер 345/50 R15. Knusden сериозно работи и върху интериора, в който има седалки Recaro, дървени кантове на приборите, които от своят страна са цифрови и напомнят на автомобила от "Завръщане в бъдещето". Машината разполага още с круз-контрол, регулиране на волана, електрически стъкла, огледала и люк.

За да си купе Tojan, клиентът трябва да направи отделна поръчка. За целта трябва да отиде при дилър  на Pontiac, който го свързва с Knudsen и оттам доставят колата. Нейната стартова цена е $21 995, но в зависимост от допълнителните екстри може да стигне до $55 000. Сред тях освен споменатото антикрило Lambo може да бъдат включени компресор B&M и стереоуредба.

Pontiac е имал конкурент на Ferrari

Освен като конкурент на Ferrrai, моделът Tojan може да се счита и за отговор от страна на GM на Ford Saleen Mustang. Въпреки това моделът така и не става хит сред продажбите. И най-вероятно един ден ще стане любимец на колекционерите по подобие на Cord 812 или Phantom Corsair.

Снимки: Knusden Automotive

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    объркал съм се с предния коментар - имах предвид Фюжън, а не фокус - фокуса си е същия навсякъде по замното кълбо, иначе американския Фюжън е пушка - изглежда 100 пъти по-добре от европейския:
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ама са само мъсъл кари няма седани и в ниския клас хечбеци типично американски като Ford LTD, Chevy Chevette, Citation и т.н.
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    фолк с ваген ( преди 12 години )
    ти ако видиш как изглежда фокус в америка - няма абсолютно нищо общо с европейския фокус - повече прилича на мустанг и го дават с джанти 19-ки. не ги мисли за толко прости американците - щом там японските коли са най-продавани, значи доста разбират от коли - не са като селяните с голфовете
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Raptor do anonimen ( преди 12 години )
    Koe nqma be pi4?!?! Mustang Charger, Challenger, Camaro, Vette, Viper?!?! Tova malko li sa?!?! Stiga hlen4il! Amerikanskite koli sa si amerikanski koli i dnes! Ima gi gosta musle car ekzemplqri.
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "конглокент"...смешна дума!
  • #2
    19 rate up comment 5 rate down comment
    кой да е ( преди 12 години )
    Със серво на волана, ел стъкла и дискови спирачки - истински конглокент на Ферари....
  • #1
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Жалко, че с малки изключения като пикапите, Кадилак, Чарджър, Чалънджър и Мустанг в днушно време нече няма истински американски автомобили. Щом пластмасови *** като Инсигния (LaCrosse), Фокус и Фиеста ги продават там вече за какво говорим.