IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Роудстърите на Lamborgini

Вижте петте най-ексклузивни открити модела с V12 двигател

Роудстърите на Lamborgini

Преди няколко дни Lamborgini разкри роудстъра си Veneno, който обещава да бъде един от най-ексклузивните в историята на италианската марка. От този модел ще бъдат изготвени едва 9 бройки, като всяка една от тях ще струва около $4.5 млн. Това е един чудесен повод да си спомним и за други много редки роудстъри, пускани от Lamborghini през годините.

Lamborghini Veneno Roadster (2014 г)
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Veneno Roadster разполага с 6.5-литров V12 двигател, който е взаимстван от купето със същото име. Мощността на агрегата е 750 к.с., а въртящият момент се предава на четирите колела чрез роботизирана трансмисия с 5 режима на работа. Ускорението на Veneno от 0 до 100 км/ч става за 2.9 секунди (с 0.1 секунда по-бавно от купето), а максималната скорост достига 355 км/ч.
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Благодарение на използването на карбон в почти целия автомобил, неговото тегло е 1490 кг., което е с 40 кг. повече от купето. Производството на Veneno Roadster е планирано за 2014 г., когато ще стане ясна и точната цена на модела.

Lamborghini Aventador LP 700–4 Roadster (2012 г.)
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Роудстърът Aventador LP 700-4 е построен на платформата на едноименното купе и разполага със същия силов агрегат. Зад седалката на шофьора е поставен 6.5-литров V12 с мощност 700 к.с. и 690 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 2.9 секунди, а максималната скорост достига 349 км/ч.
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Моделът разполага със свръхлек свалящ се покрив. Той се състои от две отделни части и е направен от карбон, като цялото му тегло е едва 6 кг. Базовата цена на тази суперкола е $450 000.

Lamborghini Murcielago Roadster (2004 г)
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Този автомобил бе представен преди почти едно десетилетие – през 2004 г. Той е построен на основата на купето Murcielago, което от своя страна е получило името на легендарния бик Мурчиелаго. Животното става известно, след като по време на корида издържа 24 намушквания с меч. По тази причина тореадорът Рафаел Морино Санчес е пощадил бика, което е нещо много рядко срещано на арената.
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Lamborghini Murcielago Roadster разполага със също пламенно сърце, каквото е имал и бикът. Под капака на машината е поставен 6.2-литров V12 с мощност 580 к.с. Благодарение на него автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди. По-късно излиза и версия Murcielago LP-640 с модернизиран мотор, чиито обем е увеличен до 6.5 литра, а мощността – до 640 к.с.

Lamborghini Countach LP 400 Spider (1978 г)

Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Това е най-редкият роудстър на Lamborghini във версия Targa. Този модел е направен през 70-те години по поръчка на рок-звездата на Род Стюарт и на инженера и вносител на екзотични автомобили в САЩ Ал Мардикян. Машината разполага с 4.0-литров двигател с мощност 375 к.с. и 361 Нм въртящ момент. За ускорението от 0 до 100 км/час тя се нуждае от 5 секунди.

Lamborgini Miura P400 Roadster (1966 г)

Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Когато започва производството на Lamborhini Miura, това е най-бързият граждански автомобил в света. Той разполага с 4.0-литров V12 с мощност 350 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. От 0 до 100 км/ч автомобилът ускорява за 7 секунди, а максималната му скорост е 280 км/ч.
Lamborgini Veneno не е единственият в историята на марката
Моделът също е във версия Targa и излиза в скромен тираж – едва 2 бройки. Първата е построена от ателието Bertone през 1968 г. специално за автосалона в Брюксел. След това е продадена на изследователски институт и едва през 2006 г. попада при своя сегашен собственик Адам Гордън. Той я възстановява напълно, за да може да бъде представена на изложението в Пебъл Бийч (Калифорния) през 2008 г.

Снимки: Wikipedia

 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    propov ( преди 10 години )
    Ми верно,къд е Диабло?Последното фактически истинско Ламс
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    koe da e lambo da mine i obira pogledite, kakto i vsqka druga to4ilka!ne mi e qsno markata sega deutsch li e ili e vse o6te italiano...a i veneno kolkoto i da se pune nqma da struva sled 40-50 godinki kolkoto struva sega edno 250 GTO...nali taka!?
  • #10
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Къде са времената на тия напудрени Аудита ... Скъпа марка, ама никаква спортна история!
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Миура красива а Ванео грозна? Вземи *** на очен лекар. Миурата със сигурност е много красива, но Ванеото изглежда като направено по извънземна технология. Просто е като автомобил от бъдещето. Със сигурност това Ванео от където мине ще обере абсолютно всички погледи.
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Миура за мен е най-красива..., но това няма как да го кажа за Венео- грозноагресивна кола
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    6A13 ( преди 10 години )
    @raptor - поне за мен най-доброто е Countach Turbo S и естествено Walter Wolf :)
  • #6
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    я - цяла статия с *** - дайте нещо японско за душата манете ги тея трактори
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    raptor ( преди 10 години )
    Countach e kolata! Tva e avtomobila koito v nai-ranno detsvo mi pokaza kolko specialni mogat da budat kolite! Porodi liubovta! :D Samo 4e taq targa ne e nai-dobriq ekzemplqr na modela de... :P
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе АМ, по времето на Miura, Ferrari Daytona също вдига 280 км/ч.
  • #3
    28 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японците и да искат не могат да направят такива автомобили с ДУША! Японското е пластмасарка,която е просто една джаджа с електроника, сглобена набързо от малки япончета с цел по-бързото пласиране на пазара и след края на живота на съответния модел се забравя за него. А автомобили като Ламборгини, Ферари, Мазерати, Ролс Ройс, Ягуар, Мерцедес- Бенц, Порше и т.н. Пишат история с всеки техен модел и карат всяко малко момче да мечтае от крехка възраст! Да живее Европа, домът на истинските автомобили!