Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Не е нужен голям двигател, за да имаш добра динамика. Това твърдение се доказа за пореден път от компанията Caterham. Най-новият й модел използва смешно малък двигател, но ускорението му от място до 100 км/час би засрамило огромна част от спортните автомобили.

Моделът се нарича Seven 160 (Seven 165 във Великобритания) и използва 0.6-литров двигател на Suzuki. Той е трицилиндров, разполага с турбо система и е доработен от инженерите на марката, като покрива нормите на стандарта Евро6. Мощността му е едва 80 к.с. и 107 Нм, но благодарение на максимално ниската маса на колата ускорението от място до 100 км/час се изпълнява за респектиращите 6.5 секунди - колкото при Golf 7 GTI. Максималната скорост достига 160 км/час.
"Размерът на двигателят не е от значение. Степента на удоволствието зад волана е нашият барометър. Caterham Seven 160 е предназначен за шофьорите, които обичат спортните автомобили, но нямат необходимост от екстремно висока мощност", сподели Греъм Макдоналд, изпълнителен директор на Caterham Cars.
Caterham Seven 160 ще стъпи на пазара в Европа през януари 2014 година. Цените стартират от 17 680 евро, а първите доставки към клиенти ще започнат през пролетта.
Снимки: Caterham


0