IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хечбек с комби характер

С новия Rapid Spaceback чешката марка Skoda се цели в младите търсачи на нови коли

Хечбек с комби характер

Skoda има навика да привлича вниманието с интересни коли с оригинални характеристики. Миналата година, например, показа модела Rapid, който прилича на седан, но е всъщност лифтбек, тъй като има 5 врати. А сега представи новия Rapid Spaceback, чието означение също не присъства в търсачките за автомобили втора ръка. Той е нещо средно между хечбек и комби. Или по-скоро хечбек с комби характер.
Хечбек с комби характер
Новият Rapid Spaceback е базиран на представения миналата година лифбек Rapid. Двата модела са почти идентични, като разликите са само в задната част. Новият силует при Spaceback обаче променя съществено визията на колата, залагайки на по-динамични и младежки черти. А това е търсен ефект, тъй като с този модел Skoda иска да привлече нова аудитория от по-млади клиенти.

Именно затова инженерите и дизайнерите на марката са заложили на подобна концепция, която съчетава пословичната за Skoda практичност с напълно нови модерни форми. За целта е подбрано и ново оборудване, което включва тапицерии и материали с по-модерен вид. Воланът също е нов, като вече изглежда по-спортно и има три лъча. Иначе, материалите в купето не блестят с високо качество - пластмасите, например, са твърди на допир, но пък изглеждат добре и са изработени с внимание, без фуги и разминавания.
Хечбек с комби характер
Разлики с познатия Rapid има още в шасито и кормилното управление. Spaceback е оборудван с нов електромеханичен усиловател на волна, вместо електрохидравличен, с какъвто се появи на пазара познатия Rapid. Разликата между двете технологии въобще не е малка. При Spaceback рейката е по-бърза, работи по-директно и оставя усещане за подобрена динамика. Окачването пък има по-комфортна настройка, но не може да се нарече меко. Возията е като на немски автомобил - неутрална и предвидима, като поема нервностите изненадващо тихо.

Всъщност изброените новости в техниката, които дебютират с Rapid Spaceback, вече са налични и при стандартния Rapid.
Хечбек с комби характер
Rapid Spaceback и Rapid

Що се отнася до размерите, Rapid Spaceback е със 180 мм. по-къс от седана Rapid. Тъй като междуосието на двата модела е запазено идентично, разлика в простора в купето няма. В него могат спокойно и напълно комфортно да се настанят четирима едри пасажери. Пространство за краката отзад - 64 мм. и височината - 980 мм, са водещи в сегмента, заявиха представители на Skoda по време на международния тест на модела, който се състоя във Верона, Италия.

Освен това, просторът в кабината може да бъде увеличен визуално с опционалния панорамен покрив, който обхваща почти цялото пространство над главите на пътуващите в Rapid Spaceback. Остъклението променя не само интериора, но и екстериора, създавайки илюзия, че продължава чак до края на задната врата - покривът е тониран в черен цвят, както и вратата на багажника.
Хечбек с комби характер
Rapid Spaceback с опционалния панорамен покрив и без него

Основната разлика в размерите на моделите е в обема на багажното отделение, което при Rapid Spaceback доставя със 135 литра по-малко. Обемът му е 415 литра, които са съвсем достойни за този сегмент. А при сгъването на задните седалки се отварят общо 1380 л.

Друга полезна чета на този хечбек с комби характер са допълнителните задни колонки. С това си решение инженерите на модела са имали възможност да направят D-колонката по-тънка, което подобрява видимостта назад.
Хечбек с комби характер
Двигателите, с които се предлага новата кола на марката, са аналогични с тези при седана Rapid. Това са четири бензинови и два дизелови агрегати, доставящи мощност между 75 и 122 к.с. На хартия данните може и да не изглеждат впечатляващи, но на практика тази мощност е достатъчна за автомобил с подобни размер и тегло.

По време на теста успяхме да изпитаме по-големите двигатели - бензиновия 1.4 TSI със 122 к.с. и дизеловия 1.6 TDi със 105 к.с. Благодарение на сериозния си въртящ момент от 250 Нм дизеловият агрегат оставя усещане за по-сериозна динамика, особено когато автомобилът вече е набрал скорост. Ускорението му от място до 100 км/час отнема 10.3 секунди, а максималната скорост достига 190 км/час. Той също така изразходва по-малко гориво - около 4 л/100 км. Бензиновият двигател пък прави впечатление с изключително тихата си работа и добра отзивчивост, дори при ниски обороти. При него средното потребление на гориво е с около литър по-високо, но пък ускорението от място до 100 км/час става за под десет секунди - 9.3 сек.

Приятна изненада при достъпния модел прави наличието на автоматична трансмисия с два съединителя и седем предавки. Тя се предлага като стандартно оборудване за двигателите 1.4 TSI със 122 к.с. и 1.6 TDi с 90 к.с. Ръчните скоростни кутии са с 5 и 6 степени.

Що се отнася до сигурността на колата, тя е подсигурена от стандартните системи ABS и ESC, както и от предните и странични въздушни възглавници. Сред опциите пък присъстват система за следене на налягането в гумите, фарове за мъгла с функция за завиване, технология, която задържа автомобила при наклон и др.
Хечбек с комби характер
Казано накратко, Spaceback е типичен представител на чешката марка. Той съчетава в себе си качества като простор, модерно оборудване, функционалност, стилен дизайн и изгодна цена. Притежава и нещо специално - прилича на хечбек, но може да мине и за практично комби.

И не на последно място - цените на Rapid Spaceback са аналогични с тези на вече познатия лифтбек Rapid. Стартират от 20 680 лв. с ДДС.

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Преди две години купих колата, но тогава нямаше интернет и не знаех с кой да се съветвам.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Киа Рио 2000-2005 също беше нещо между комби и хечбек, Сузуки Лиана също.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Напротив не съм се объркал, вече цяла година го карам. Купих си го четири годишно, втора ръка на 140000 километра. И дори смятам да го карам още най-много 2 годинки и да скоча в настоящото 530, което до тогава се надявам да е на доста по прилична цена.
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до юроша ( преди 10 години )
    .Ама ти нещо взе да обиждаш. Брат ми работи в ТМ ауто, от него знам че никога не трябва дори да поглеждам Корола. А 20 годишния ми ваген е 530d 2008г. Разбирам че си се прецакал, но аз вина за това нямам.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 10 години )
    премиуми...
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 10 години )
    също безпроблемна кола-1 крушка за 4 г.Така,че и шкодите и королите са практични коли.Да оставим приумите на хората с възможности-на нас ни трябва корли за каране,а не за снимане само.
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 10 години )
    абе,анонимен ****нар от преди 6 ч,кога си виждал дори тойота корола на снимка,че даваш мнение.Слезте от тъпите си стари вагени на 20г и разберете,че от ученик тойота се е превърнала във водеща сила и то заради безпроблемните си коли.Имам корола на 4,6 г,купена нова-сега е на 95000 км-1,4 дизел.Здрава,комфортна за парите си,икономична.Какво повече му трябва на човек,пътуващ всеки ден на дълги разстояния.Гледайте си вагените в гаражите и преоткрийте света.Преди королата 4г карах шкода фабия-
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Ъ ( преди 10 години )
    Анонимен, не ме знаеш със сигурност...А и не искаш ;)
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не бе Дошо не се заяждам а пиша честноАко трябва да избирам между двете ще избера шкодата. Но определено не си пожелавам да изпадна чак толкова ниско,че да карам шкода или още по-лошо Корола. Единствения продукт на Тойота който бих предпочел пред шкода е Лексус. Естествено бих го предпочел и пред много други марки като ФВ, Форд,Рено, Ситроен и тем подобни. Но за предпочитане са ВМВ,Ауди и Мерцедес, чак след това слагам като краен вариант Лексус, от там по надоло се моля да не се налага да слизам
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Щом е 1000 пъти по-добро предложение от Корола ти пожелавам цял живот такава Шкода да караш хахахаха