fallback

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Тествахме "горещия" хечбек на корейската компания

Има една особена категория автомобили, които винаги са вълнували автомобилните маниаци. Това са така наречените "хот-хечове" - преработени версии на стандартните модели, които са получили повече коне под капака, подобрена управляемост и спортен външен вид. Доскоро бяхме свикнали в тази категория да се разпореждат автомобили като Volkswagen Golf GTi, Renault Megane RS и "напомпаните" модели на Peuegot. Към този клас обаче все по-смело поглеждат и производители извън Европа. Един от тях е Kia, която представи своята Cee'd GT.Екипът ни имаше възможност да тества модела, който още при представянето си ни порази с впечатляващия си външен вид. Всъщност това за Kia е напълно в реда на нещата. След назначаването на германеца Петер Шрайер за главен дизайнер, компанията рязко смени посоката си и нейните модели вече се отличават значително. Шрайер пое нещата в свои ръце и в Hyundai, където дизайнът съвсем скоро също ще бъде променен драстично.Основното във външния вид на Kia cee'd GT може да се обясни само с една дума - агресия. Автомобилът е чистокръвен спортист и това се набива на очи още при пръв поглед. Предницата е в стила на дизайна на корейците, като изпъкват бронята, радиаторната решетка и големите въздухозаборници. Разликите със стандартния cee'd са забележими, но нишката между двата модела не е прекъсната. Правят впечатление и дневните светлини под бронята, които са с диоди. Именно те са сред нещата, които придават уникалност на модела.Като прибавим променената задната броня, дифузьорът, двете тръби на изпускателната система, ниските прагове и 18-цоловите джанти, картинката вече е пълна. Пред вас стои един наистина впечатляващ автомобил, на който му остава само едно - да се докаже на пътя. Преди това обаче трябва да се почувствате удобно в него. Аз си признавам, че шофьорската седалка на този модел е една от най-удобните, в които съм сядал. Да, тя е по-твърда, но е нормална за подобни машини. В същото време поддържа тялото на шофьора отстрани и това превръща и по-продължителен пробег в удоволствие.Самият интериор също е красив, но не кичозен. Преобладава черна кожа с червени шефове и емблеми GT. Декоративните елементи подчертават, че става дума освен за спортен, и за луксозен модел. Педалите и скоростният лост са хромирани, има и специално място за левия крак на водача, също покрито с хром. Същевременно уредите за управление и наблюдение са поставени на удобно място за водача, като представляват добра комбинация от аналогови и електронни дисплеи. Има специален бутон, при който се появяват изображения за работата на турбокомпресора и промяната във въртящия момент. Скоростта на движение се появява с цифри, като водачът има възможност за няколко варианта на конфигурация на уредите.Любопитно е и друго решение на дизайнерите и конструкторите на автомобила. Той е достатъчно просторен, че в него да пътуват четирима възрастни. Забележки може да имаме към багажника, но в случая се предполага, че това не е семейният автомобил. И хората, които ще го карат, няма да тръгнат на къмпинг с него. Както и няма да си прекарват компотите, но това е друга тема.Какво обаче се случва, след като стартираме двигателя. Kia cee'd GT разчита на 1.6-литров турбо-мотор (T-GDi), който предлага 204 к.с. Съвсем не е лошо като показатели, въпреки че отстъпва на повечето от европейските си конкуренти. Ускорението, по документи, е 7.7 секунди от 0 до 100 км/ч, което вероятно няма да се хареса на най-големите маниаци на високите скорости, но пък усещането за динамика е впечатляващо. Вероятно заради теглото на колата - 1390 кг. Разходът на гориво е около 8.0 - 8.2 л/100 км. Като цяло пътното поведение е типично за автомобил от този клас. Kia cee'd GT седи стабилно на пътя и това не се променя дори при влизане в завои с по-висока скорост. Това става факт благодарение на ниския център на тежестта и твърдото окачване. Предавките се сменят лесно (тук трябва да отбележим, че тестовата машина бе снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия), а педалът на газта реагира добре. Може да се критикува спирачна система, тъй като ABS-ът на моменти може да ви докара неприятни преживявания. Когато не сте на гладък асфалт, системата реагира доста нервно и се получава едно тресене, което не е никак приятно.Всичко това изглежда добре, но заслужава ли си подобен автомобил? Отговорът на този въпрос няма как да бъде еднозначен. Цената на модела е около 40 000 лв, което за някои може да се стори много. Във всички случаи в Kia са наясно, че с този модел няма да променят сериозно нещата на пазара при "горещите" хечбеци. Cee'd GT е по-скоро имиджов и те искат да покажат своите възможности. Както и това, че успешно се развиват във всички посоки. И да предупредят европейците, че дори в подобни сегменти имат своите големи шансове. Ако не сега, то след някоя друга година, когато ще излезе следващата генерация на този автомобил. А такава със сигурност ще има..Снимки: Automedia.bg

Тагове:
fallback
  • #16
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Реално гледах ревюто на едни чехи аутофорум.cz и там се вижда, че до 200 км/ч вече е тегаво, заради малкия двигател и сравнително тежката каросерия - 1400 кг. Та лично мое мнение, че за тези пари 2.2 150 дизел мазда 3 2014г дизел може да го накаже до 200 км/ч. поради по-голям въртящ момент, и 200 кг отдолу. Имам намерение да го проверя това, като дойде маздата и има такъв двигател на тестов автомобил
  • #15
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Всички тук говорите само по снимка, лично съм сядал в този модел, доста по-добро от средното ниво като пластмаси, удобен и не е тясно въобще. Малко не ми хареса начинът по който се хлопва вратата, не е приятният глух звук, малко повече дрънчи. По ми е интересно авторите какво точно са тествали, тази кола преди 2 седмици (на снимката) нямаше 5000 км, т.е все още е неразработена, ограничена и т.н. Т.е не могат да говорят за динамикатаи от 100 до 200 км/ч Това е важното, а не светофарната дръпка.
  • #14
    4x4 ( преди 11 години )
    Kа4еството струва пари,затова Голфа е 2 пъти по-скъп
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ti ka4val li si se v GTI 7.6toto o6te v BG ne sa pristignali.Predpolagam pak si sanuval ko6mari s logoto na VW
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да като потропаш на пластмасата в гоуфа се чува звук като на изгнил дънер :D А като я стиснеш по скоро ще се сцепи отколкото да е мека... Айде сега седнали сме да се лъжем тука...
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    xaxaxa,tova da ne ti e VW,Audi,4e 6te se pokazva6 pred kafetata.Za ni6to ne stava.V Golfa osobeno GTI kata plastmasata e izklu4itelno ka4estvena i meka
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Еми просто не е в класа на хот хеч-овете, а примерно при гоуф GT или 1.4 tsi със спортния пакет ... там дори гоуфа е по-бавен 8.4 до 100 и по скъп 24700 паунда? Верно версията 140 коня ама ... мисля, че схвана идеята :) Ако искаха да скочат при хот-хечовете щяха да ръгнат 2.0 турбо примерно или да го надуят още тоя 1.6 двигател. Но това не прави автомобила лош за парите си и параметрите си :)
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кое му е доста добре 7.7 то това е хот хеч класа. Човек който си купува хот хеч кола търси да е пъргава и бърза да се накефиш максимално , а който търси в хот хеч кола комфорт и тем подобни той си е чист позьор гаранция че 90 % от хората закупили тази кола ще са чисти позьори, а истинските фенове си купуват фокус меган голф сивик астра, защото те искат да се гонят един друг на пистата, а не да се показват пред кафетата.
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пич ако това е евтина пластмаса, в гоуфа каква е ? АЗ знам де в гоуфето ползват рециклирана пластмаса от тоалетна. А за дисплея, просто не е с навигация модела на снимките. 7.7 до 100 си е доста добро време имайки предвид, че в днешни дни се търси или истински спортно с време под 5 секунди до 100 или нисък разход и приличен вървеж. Моделът си е балансиран за класа си. Супер е. Ама щом не ти харесва не го карай :)
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    Отвън добре,но вътре е трагедия.Говоря специално за пластмасовото грозно табло и кокпит с тези копчета,като на кола от преди 20 г.По-голям монитор не можаха ли да сложат.В това малкото човек трябва да се кьори,за да види нещо.Според мен добър замисъл,но лошо изпълнение е тази кола.На тези 204 к.с. нищо не им е горещото.Ако бяха боднали един 2.0 мотор с 300 коня,работата щеше да е по-различна.За това турбинирано моторче и дървено табло 40 000 лв.са прекалено много.
fallback
Последни