fallback

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Тествахме "горещия" хечбек на корейската компания

Има една особена категория автомобили, които винаги са вълнували автомобилните маниаци. Това са така наречените "хот-хечове" - преработени версии на стандартните модели, които са получили повече коне под капака, подобрена управляемост и спортен външен вид. Доскоро бяхме свикнали в тази категория да се разпореждат автомобили като Volkswagen Golf GTi, Renault Megane RS и "напомпаните" модели на Peuegot. Към този клас обаче все по-смело поглеждат и производители извън Европа. Един от тях е Kia, която представи своята Cee'd GT.Екипът ни имаше възможност да тества модела, който още при представянето си ни порази с впечатляващия си външен вид. Всъщност това за Kia е напълно в реда на нещата. След назначаването на германеца Петер Шрайер за главен дизайнер, компанията рязко смени посоката си и нейните модели вече се отличават значително. Шрайер пое нещата в свои ръце и в Hyundai, където дизайнът съвсем скоро също ще бъде променен драстично.Основното във външния вид на Kia cee'd GT може да се обясни само с една дума - агресия. Автомобилът е чистокръвен спортист и това се набива на очи още при пръв поглед. Предницата е в стила на дизайна на корейците, като изпъкват бронята, радиаторната решетка и големите въздухозаборници. Разликите със стандартния cee'd са забележими, но нишката между двата модела не е прекъсната. Правят впечатление и дневните светлини под бронята, които са с диоди. Именно те са сред нещата, които придават уникалност на модела.Като прибавим променената задната броня, дифузьорът, двете тръби на изпускателната система, ниските прагове и 18-цоловите джанти, картинката вече е пълна. Пред вас стои един наистина впечатляващ автомобил, на който му остава само едно - да се докаже на пътя. Преди това обаче трябва да се почувствате удобно в него. Аз си признавам, че шофьорската седалка на този модел е една от най-удобните, в които съм сядал. Да, тя е по-твърда, но е нормална за подобни машини. В същото време поддържа тялото на шофьора отстрани и това превръща и по-продължителен пробег в удоволствие.Самият интериор също е красив, но не кичозен. Преобладава черна кожа с червени шефове и емблеми GT. Декоративните елементи подчертават, че става дума освен за спортен, и за луксозен модел. Педалите и скоростният лост са хромирани, има и специално място за левия крак на водача, също покрито с хром. Същевременно уредите за управление и наблюдение са поставени на удобно място за водача, като представляват добра комбинация от аналогови и електронни дисплеи. Има специален бутон, при който се появяват изображения за работата на турбокомпресора и промяната във въртящия момент. Скоростта на движение се появява с цифри, като водачът има възможност за няколко варианта на конфигурация на уредите.Любопитно е и друго решение на дизайнерите и конструкторите на автомобила. Той е достатъчно просторен, че в него да пътуват четирима възрастни. Забележки може да имаме към багажника, но в случая се предполага, че това не е семейният автомобил. И хората, които ще го карат, няма да тръгнат на къмпинг с него. Както и няма да си прекарват компотите, но това е друга тема.Какво обаче се случва, след като стартираме двигателя. Kia cee'd GT разчита на 1.6-литров турбо-мотор (T-GDi), който предлага 204 к.с. Съвсем не е лошо като показатели, въпреки че отстъпва на повечето от европейските си конкуренти. Ускорението, по документи, е 7.7 секунди от 0 до 100 км/ч, което вероятно няма да се хареса на най-големите маниаци на високите скорости, но пък усещането за динамика е впечатляващо. Вероятно заради теглото на колата - 1390 кг. Разходът на гориво е около 8.0 - 8.2 л/100 км. Като цяло пътното поведение е типично за автомобил от този клас. Kia cee'd GT седи стабилно на пътя и това не се променя дори при влизане в завои с по-висока скорост. Това става факт благодарение на ниския център на тежестта и твърдото окачване. Предавките се сменят лесно (тук трябва да отбележим, че тестовата машина бе снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия), а педалът на газта реагира добре. Може да се критикува спирачна система, тъй като ABS-ът на моменти може да ви докара неприятни преживявания. Когато не сте на гладък асфалт, системата реагира доста нервно и се получава едно тресене, което не е никак приятно.Всичко това изглежда добре, но заслужава ли си подобен автомобил? Отговорът на този въпрос няма как да бъде еднозначен. Цената на модела е около 40 000 лв, което за някои може да се стори много. Във всички случаи в Kia са наясно, че с този модел няма да променят сериозно нещата на пазара при "горещите" хечбеци. Cee'd GT е по-скоро имиджов и те искат да покажат своите възможности. Както и това, че успешно се развиват във всички посоки. И да предупредят европейците, че дори в подобни сегменти имат своите големи шансове. Ако не сега, то след някоя друга година, когато ще излезе следващата генерация на този автомобил. А такава със сигурност ще има..Снимки: Automedia.bg

Тагове:
fallback
  • #36
    Пича ( преди 11 години )
    Карам новото Рио от 3 месеца и мога да кажа че съм много доволен, не е Мерцедес но определено се кара удобно и е икономично, качеството на материала е приличен, а окачването не тропа грам дори при нашите ями... Но ако трябва да избирам винаги бих взел немска премиум машина....
  • #35
    reventon ( преди 11 години )
    izglejda prosto strahotno,drugo neznam
  • #34
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да то щото сега много грабват особено пък Оптима и Спортидж. Имаш много лош вкус за дизайн.
  • #33
    До долния ( преди 11 години )
    Винаги съм чувал добри отзиви за Киа и Хюндай. Но нямаше модел, който да ме грабне от пръв поглед. Сега почти няма модел, който да не ми харесва. Особено като видях за първи път Оптима и Спортидж на живо.Така че немецът действително ги изстреля нагоре.
  • #32
    Анонимен ( преди 11 години )
    Истинските почитатели на Киа и Хюндай сме с тях от поне 10 години. Не сме като онези, които с години отричаха качествата им и започнаха да ги хвалят едва когато немец им стана дизайнер.
  • #31
    Анонимен ( преди 11 години )
    До като от Киа го гонят тоя спортен имидж, предните фарове ще стигнат до предното стъкло, а може и да се слеят с него!
  • #30
    До Страйкър ( преди 11 години )
    Няма как аналогични модели на БМВ и Тойота да са на сходна цена. Лексус и БМВ да, но не и Тойота. Примерът е неудачен. Относно статията - динамиката не е впечатляваща, но е добро начало, особено за тези пари. А някои изприказваха доста глупости за качеството на салона и дизайна - много са си добри.
  • #29
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пред BMW бих си купил Киа Рио седан на старо след 2003 година защото са със същото качество за по-малко от половината пари. Да не говорим колко струва поддръжката на BMW-то и частите, а колата трябва да служи на мен, не аз на нея.
  • #28
    Анонимен ( преди 11 години )
    Киа Рио 2003 е автомобил, който предлага невъобразимо качество, комфорт и удобство, и сензацира с атрактивната си цена. Произвежда се от септември 2002 г. до 2005 г. С Рио 2003 се чувствате на седмото небе. Тя е красива, прекрасна, разкошна, изискана. На пазара на старо първата генерация на Рио е сред най-предпочитаните модели, защото предлага красив дизайн, комфорт и доста екстри на доста атрактивни цени. Рио 2003 се използва и като такси в България, което е още един атестат за високото й качество.
  • #27
    Wow ( преди 11 години )
    За тия не знам, но за Самсунг изобщо не съм съгласен. В момента са в топ 3 бранд, а при телевизорите веднага след Панасоник, така че са си много напред, по-скоро има стари марки като Сони, които лежат на стари ларви и скоро може и да им фалира подразделението при ТВ-та. Да не говорим, че са най-големият доставчик на матрици, за повечето топ марки!
fallback
Последни