IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda 3 MPS 2.3 Turbo – вид на семеен хечбек и неочакван темперамент

На пръв поглед това е стандартната компактна Mazda 3. Такава, каквато я познаваме вече почти четири години. Когато обаче се загледате по-внимателно в детайлите, ще видите някои разлики.

Mazda 3 MPS 2.3 Turbo – вид на семеен хечбек и неочакван темперамент
Например предната броня, с по-големи отвори за въздух и интегриран спойлер, джантите с размер 18 цола, накрайника на ауспуха с диаметър 10 см и някои други промени показват, че това не е съвсем стандартна Mazda 3. 

Когато седнете зад волана ще усетите доста по-различен потенциал в този автомобил в сравнение със стандартния. Нещо повече, според експерти, Mazdа 3 MPS е най-доброто излизало от заводите на фирмата след Mazdа 323 GTX Turbo от началото на 90-те години. 
Просто можете да забравите за конкуренцията в този клас с обозначение GTI, RS или OPC. За да стигнат Mazdа 3 MPS не им достига мощност нито динамика. 

Двигателят е четирицилиндров редови, с обем 2.3 литра. Има 16 клапани с променливо отваряне. Впръскването на горивото е директно, а турбината е с променлива геометрия. На практика всичко това дава невероятен резултат – темперамент, динамика и мощ позволяващи на този автомобил да се равнява с Porsche или Audi от серия RS. Кой би очаквал нещо подобно от „семеен” хечбек с пет врати? 
В същото време и тази най-силна версия на Mazda 3 е запазила просторността и вариабилността на каросерията си.. Седалките са много удобни и масивни, дават отлична подкрепа (включително и странична) за тялото. Оборудването е наистина богато, като в стандарта влиза почти всичко. 


Таблото не изглежда много спортно. Внимание привличат циферблатите на уредите с червени стрелки, а разбирате с какъв автомобил си имате работа, когато забележите километража, който стига до 280 км/час. 

При движение Mazda 3 MPS е сигурна, в завоите влиза стабилно. В същото време изненадва с култивирания ход на двигателя и неговата безшумност. Разходът на гориво зависи много от начина на управление на този спортен автомобил. Ако го карате наистина като семейна кола няма да надхвърлите 7 литра на 100 км. при смесен цикъл. Ако използвате обаче всичките му динамични възможности и по-често сте в горната част на оборотомера, спокойно може да отбележите и три пъти по-голям разход. Технически данниДвигател: 2.3 MZR DISI Turbo
Максимална мощност: 191 kW (260 k.с.)
Максимален въртящ момент: 380 Nm
Ускорение: 0 - 100 km/h: 6,0 s
Максимална скорост: 250 km/h
Размери: 4430 мм x 1760мм x 1460 мм
Колесна база: 2640 мм
Тегло: 1 485 кг
Комбиниран разход на гориво: 9,7 литра /100 kм
Обем на багажника: 290 литра Положителни страни:Съвършен двигател и спортно окачване
Вариабилност и комфорт в интериора
Сравнително добра цена Минуси:
Липса на спортен видОтносително малък багажник 
0 от 500