Големите автомобилните компании предлагат алтернатива за зимата
Volvо
Дървената шейна на шведския производител се отличава от тази на VW с по-голямата си здравина, благодарение на метала, който е използван за направата. Шейната може лесно да се разглоби, но и без да се стига до това, лесно се побира в автомобил. Разполага и с много луксозна седалка от специално дърво. Като цяло не е нещо изключително, въпреки че цената от $252 говори точно обратното.
Броят на регистрираните нови каравани в Европа непрекъснато намалява през последните години, а една от причините е, че на пазара не се появява нищо ново. С тези думи бе разкрита най-новата каравана на Knaus Tabbert, която има амбициите да представи напълно нов подход при конструирането на подвижни домове.
Премиерата Caravisio, както се нарича новаторската каравана, се състоя на специализирано изложение в Дюселдорф, Германия. Това е концепция на бъдещ сериен продукт, който можем да очакваме в шоурумите след година-две.
В разработката на Caravisio, която е продължила цели 2 години, са участвали дизайнери и инженери от 20 различни фирми. Целта пред тях е била да конструират продукт, който клиентите да пожелаят още от пръв поглед.
"С общи усилия успяхме да създадем уникален продукт, който смеем да определим като караваната на бъдещето. Той е уникален и представя напълно нов подход при конструирането на подвижни домове", заявиха от Knaus Tabbert.
Една от новостите при Caravisio е, че в разработката му са участвали известни дизайнери на яхти. А това безспорно е повлияло на крайния продукт, който е оборудван с тераса, с каквато разполагат съвременните яхти. Аеродинамичната форма на тялото също е вдъхновена от плавателните съдове, като е била възможна, благодарение на двете единични легла, разположени във формата на буквата "V". С едно движение те могат да се превърнати в комфортна спалня, оборудвана с голям панорамен прозорец.
Удобства, познати от доста по-скъпите яхти, намираме почти навсякъде в интериора. Тоалетната, например, е доста просторна - нещо неприсъщо за караваните, като е оборудвана с панорамен прозорец на тавана. Всички уреди в нея се командват от сензорен екран.
С помощта на дистанционно пък се командва въздушното окачване на Caravisio, което може да снижи караваната почти до земята, за да осигури по-лесен достъп до вътрешността. Със същото дистанционно се отварят и вратите на споменатата по-горе тераса, която от Knaus Tabbert наричат палуба. Отново с дистанционното могат да бъдат замъглени/матирани всички прозорци на уникалната къща. Мебелите предлагат невиждана модуларност, а вратите се заключват и отключват с пръстов отпечатък.
От Knaus Tabbert признават, че голяма част от показаните при Caravisio решения и технологии няма да могат да бъдат въведени при серийната версия на караваната. Как ще изглежда тя, предстои да разберем след година-две.
Снимки и информация: Knaus Tabbert