.jpg)
Изцяло новата предна маска привлича вниманието с обемните и изтеглени силно настрани в калниците фарове. Предната и задна брони сега изглеждат доста по-спортно, като вече нямат черните ленти от предишния модел и придават доста по-чиста линия на дизайна. Това въздействие се засилва и от липсващите черни защитни ленти отстрани на колата. Изцяло нови са дръжките на вратите и праговете.
В чисто технически план трябва да се спомене възможността иновирания Saab 9-3 да се поръча със задвижване на четирите колела – версия XWD. Засега може да се поръча само с моделите 9-3 SportSedan и SportCombi във версия Aero. В този случай скоростната кутия може да бъде шестстепенна механична или автоматична.
.jpg)
Новата система 4х4 е на фирмата Haldex и използва за разпределяне на движещия момент електронна система за контрол. Диференциалът също е изцяло нов и дава много по-добри възможности за изява на автомобила.
Системата позволява при нужда към една от осите да се насочва до 100% от движещия момент. При нормално движение по хубав и сух път, към задните колела ще се насочват само 5 до 10% от движещия момент. При движение върху мокра или снежна повърхност може да се усети въздействието на новия електронно управляван диференциал, който може да ограничи нежеланото пързаляне и поднасяне. Тази нова система за задвижване на четирите колела ще може да се поръча от началото на 2008 г.
.jpg)
Друга техническа новост е дизеловият би-турбо двигател 1,9 TTiD (132 kW). Той е произведен на базата на познатия агрегат с обем 1910 cm3. След модернишзацията той е произведен от лека смес. Има 16 клапани, както базисния агрегат, но за разлика от него е с по-ниска компресия – 16.5:1 вместо 17.5:1.
Целият блок и всички движещи се части на двигателя сега са подсилени Двете последователно разположени турбини имат различни размери. Всяка от тях може да участва отделно при различните режими на работа на двигателя или пък двете заедно да участват в работата му като тандем.
Двигателят има три режима на работа – приблизително до 1500 об/мин налягането на впръскваното гориво се подсигурява от по-малката турбина, при 1500 до 3000 об/мин работят и двете турбини, а над 3000 об/мин налягането се подсигурява вече само от голямата турбина. Максималното налягане с което горивото се впръсква в горивната камера е 1.8 бара, докато предишния двигател 1,9 TiD можеше да подсигури налягане само от 1.4 бара.
Новият двигател 1,9 TTiD (132 kW) ще се монтира на всички версии –Aero, Linear и Vector. По-старите двигатели 1,9 TiD (88 kW) и 1,9 TiD (110 kW) остават също в производство.
Ето едно сравнение между трите вида дизелови двигатели, които сега се предлагат с обновения Saab 9-3Двигател 1,9 TiD 8V 1,9 TiD 16V 1,9 TTiD 16VОбем см3 1910 1910 1910Клапани нацилиндър 4/2 4/4 4/4Коефициент на компресия 18:1 17.5:1 16.5:1Налягане на впръскванотогориво - бара 1.1 1.4 1.8Максимална мощност – kW/об/мин 88/3500 110/4000 132/4000Макс. въртящ момент –Nm/
об/мин 280/2000-2750 320/2000-2750 400/1850-2750Макс. скорост км/час 200 210 225Ускорение от място до 100 км/час (сек.) 11.5 9.5 8.5Комбиниран разход на гориво – литра на 100 км 5.4 5.8 5.9
Когато се представя новия Saab 9-3, не може да не се спомене още един нов двигател. Това е новата версия на 2.0t BioPower с мощност 147 kW. Това е мощност с 14% по-висока от тази на досегашния двигател на био гориво.
Максималният му въртящ момент също е по-висок от този на предишния – сега е 300 Nm срещу 265 Nm при стария. SportSedan с този двигател ускорява от 0 до 100 км/час за 7.9 секунди. През лека моделнизация е преминал и двигателят 2,8 V6 Turbo при версиите Aero. Сега максималната му мощност е 206 kW, а максималният въртящ момент е 400 Nm.
Към галерията

