Часове преди автосалонът във Франкфурт да бъде открит, концернът Volkswagen проведе своята традиционна „Нощ на премиерите”. Именно на нея компанията Audi показа своя нов концептуален модел Nanuk, който впрочем мнозина успяха да видят още през март в Женева.
Тогава обаче автомобилът носеше друго име – Parcur, и бе дело на компанията Italdesign. Както е известно, италианското ателие е собственост на Audi, така че в решението на германците да направят подобна машина няма нищо изненадващо. Още повече, че създаването на Parcur бе одобрено лично от боса на Volkswagen Мартин Винтеркон.
Поглед отблизо показва, че германците са сменили не само името - Audi Nanuk quattro, но и почти всичко останало. Интериорът е щателно преработен, напълно нов е и двигателят. Показаният в Женева концепт разчиташе на V10 мотор от Lamborghini Gallardo, докато този от Франкфурт разполага с 10-цилиндров турбодизел с обем 5.0 литра и мощност 544 к.с.
От Audi не дадоха други подробности за мотора, което накара експертите да гадаят, откъде се е появил. Концернът VAG имаше 5.0-литров V10 турбо-дизел, но той никога не е поставян на автомобили Audi, а на по-стари версии на Volkswagen Touareg и Volkswagen Phaeton. И неговата мощност бе далеч по-малка – 313 к.с.
Според някои журналисти, компанията е адаптирала специално за Nanuk двигателя, с който нейните болиди спечелиха „24 часа на Льо Ман”. Други обаче не са съгласни с подобно твърдение, тъй като този агрегат има обем от 5.5 литра и мощност 600 к.с. И тъй като Nanuk е само концептуален модел, който ще си остане в един-единствен екземпляр, няма смисъл да се губят време и средства за преработка на мотора.
От Audi твърдят, че концептът представлява спортен автомобил за всякакви условия. Теглото му е 1900 кг., като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди, благодарение на системата за задвижване и на четирите колела. Максималната скорост на машината достига 305 км/ч, а разходът на гориво е 7.8 л/100 км.
Освен това Nanuk разполага с керамични спирачки и адаптивно окачване, което променя клирънса в зависимост от скорост и условията на пътя. Водачът и сам може да избира височината на машината между 3 положения. Разликата между най-ниското и най-високото е 70 мм, което кара мнозина да определят Nanuk като кросовър.
Снимки: Audi