IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Първи сигнали за ценова война при електромобилите

Основното предизвикателство пред сегмента са високите цени, заради които пазарният дял остава нисък

Първи сигнали за ценова война при електромобилите

Първи сигнали за ценова война при електромобилите
Така се зареждат батериите на Model S. Снимка: Tesla

Пазарът на електромобили привлича погледите на все повече купувачи. Доказателство за това е силното представяне на модела S на Tesla, който се радва на значителен интрес. Освен Tesla обаче, в сегмента има още няколко компании – General Motors, Nissan, Toyota.

Макар пазарът за задвижвани с ток коли да остава съвсем малък, на него се възлагат големи надежди. Според президента на САЩ Барак Обама например до 2015 година на американския пазар продажбите ще достигнат 1 млн. броя.

Голямото предизвикателство пред сегмента на този етап са високите цени на автомобилите с електрическо задвижване. Това е и причината към тях да се насочват само потребители с високи доходи, за които пък рядко намалената консумация на горива е движещата сила за покупка.

Макар и едва няколко, играчите на този пазар показват първи знаци за ценова война. Ясен сигнал за това например бе намалената с 5 хил. долара продажна цена на Chevrolet Volt.

Какви са перспективите пред електромобилите и кога можем да очакваме по-мащабното им навлизане на пазара – научете от коментара на Bloomberg във видеото на Investor.bg

0 от 500
  • #8
    35 rate up comment 0 rate down comment
    до Martin ( преди 12 години )
    Марто, аз не работя на бензинотанция,но въпреки това не се чувствам ***!
  • #7
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    СТранно как Поршето не е в продажба като е разпродадено още преди 2 години а преди няклко дни подобри и рекорда на Нюрбургринг. А да забравих за Дошо 2009г. е бъдещето а 2013г. е далечното бъдеще.
  • #6
    37 rate up comment 5 rate down comment
    Martin ( преди 12 години )
    Az rabotq na benzinostanciq i msiql 4e trqbva da svedem konsymaciqta na petrol do minimym za6toto moje da si agybq rabotata taka no glypaci takiva ako produljim da zamusrqvame prirodata nqma i nas da ni ima
  • #5
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    W164, по принцип си прав, въпреки че нещата са малко по-сложни. Неизползването на петрол ще доведе до световна криза и катаклизъм с непредвидими последици.
  • #4
    35 rate up comment 17 rate down comment
    W164 ( преди 12 години )
    НЕ СИ ЛИ Е БЕНЗИН ДА РЪМЖИ ИЛИ ДИЗЕЛ ДА ТРАКА.ДА СЕ НАДЯВАМЕ ЧЕ СКОРО НЯМА ПОВЕЧЕТО КОЛИ ДА СА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ.ХЕМ СА СКЪПИ ХЕМ НЕ МОГЪТ ДА ИЗДЪРЖАТ ПОВЕЧЕ ОТ 500-600 КИЛОМЕТРА.АПЪК И ТОЗИ ПЕТРОЛ ДА НЕ Е ЗА КРАСОТА.АКО ВСИЧКИ КОЛИ СТАНАТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО МИЛИОНА ХОРА НЯМА ДА ИМАТ РАБОТА АКО НЯМА БЕНЗИНОСТАНЦИЙ И КОЛКО ФИРМИ КАТО ЛУКОЙЛ НАПРИМЕР ЩЕ ФАЛИРАТ ЗАРАДИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОЛИ.ДАНО В БЛИЗКИТЕ 20-30 ГОДИНИ БЕНЗИНОВИТЕ И ДИЗЕЛОВИТЕ КОЛИ ОСТАНАТ С ПО ГОЛЕМИ ПРОДАЖБИ ОТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ
  • #3
    41 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Къде ги слагате напитите пръдливи немци при високите технологии?Вие нормални ли сте?Те са по музейните експонати.
  • #2
    40 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не видях някъде да пише "модерни автомобилни технологии", може би за това не виждаме немски марки. Ако пишеше модерни автомобилни технологии, щяхме да прочетем за Новото 918 на Порше, Ес-класата с 3литра разход, Новото хибридно Х5 което е с наполовина по-нисък разход от СУВ на Лексус, че и повеч върви от Лексуса и т.н...
  • #1
    53 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ето точно тука е абсурд на ел. колите. Теса изключително скъпи и такива коли могат да си позволят само богатите хора. Но н бокатите хора не им пка колко им харчи колата, още повече богат човек трудно би предпочел малкия електрически Нисан или Опел Ампера-Шевролет-Волт а би се насочил към някоя S-класа, А8, седмица или нещо още по изпъкващо като марка. Тесл-S също влиза в този клас и за това се продава добре.