IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Американците вярват повече на вносните марки автомобили

Щатските коли отстъпват на конкурентите си от Азия и Европа в удовлетвореността на клиентите

Американците вярват повече на вносните марки автомобили

Американците вярват повече на вносните марки автомобили
Снимка: Ройтерс

Дистанцията между най-големите три производителя на автомобили в САЩ - т.нар. Big Three, и вносните марки коли се е повишила до най-високото си ниво в последните пет години. Това показва ново проучване на удовлетвореността на клиентите отвъд Океана, цитирано от CNBC.

Данните от индекса за удовлетвореността на потребителите в САЩ (АСSI) за 2013 г. показват, че GM, Ford и Chrysler постигат средна оценка от 82 пункта по скалата от 0 до 100. Резултатът е под средния за отрасъла от 83 пункта. Азиатските марки са оценени с малко над 84 пункта, оставайки леко зад европейските марки, които водят с резултат малко под 85 пункта.

Като цяло задоволството от 20-те основни автомобилни марки е спаднало с 1,2%. От по-популярните марки в САЩ единствено Tesla не присъства в проучването.

Изготвилите ACSI изследователи смятат, че удовлетвореността на клиентите се понижава, отчасти защото надеждността и качеството на превозните средства отстъпва с оглед на повишаването на производството.

GM, Ford и Chrysler бяха принудени през последните месеци да отговорят на по-голямото търсене, което от своя страна е най-вероятната причина за понижената удовлетвореност на клиентите.

"Американските автомобилни производители може би понижиха качеството, след като повишиха производството, за да отговорят на растящото търсене", казва Дейвид Ванамбърг, директор на ACSI. "Качеството дава път на количеството", посочи още експертът.

Данните са тревожен сигнал за американските автомобилни марки. Само преди пет години Big Three и азиатските автомобилни компании водеха люта битка що се отнася до удовлетвореността на клиентите.

Mercedes заема първо място в списъка на най-известните марки в ACSI с резултат от 88 пункта. Немската марка успя да измести от лидерската позиция Lexus, която заемаше първото място в последните две години. На другия полюс се намират Dodge и Chevrolet, които си поделят последната позиция с резултат от 79 пункта.

Индексът на удовлетвореността на потребителите се изчислява след анкетиране на повече от 4000 американци, които са дали своя глас в началото на април.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    МУХАХАХА ( преди 12 години )
    Момчета вместо да се драчите в интернет мислете как ще си купите нови гуми и акумулатори за зимата. Американците,европейците и японците не ги мислете.Прости или не няма да въртят стартера като *** или да не могат да качат малък баир заради гумите си 10-ръка от интернет.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Любо ( преди 12 години )
    Ок , ама никой не те пита , нали ?
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    td ( преди 12 години )
    Ами то и аз не вярвам на американските марки. Немско или японско, другите д.г.д..
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Анонимен социологически проучвания с 1000 души контролна група можеш да направиш за група от 60-70 000 човека, не повече. Да, социологията е цяла наука и вярва ти се или не- понаучил съм нещо по темата. Прав си, не е за прости момчета.
  • #5
    3 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Да, точно аз. А ти откъде знаеш, че не съм и социолог, освен фордаджия :P Е, не съм социолог, но статистика и тем подобни нещица съм учил няколко семестъра. Нарочно казах 1000 човека, за да е по-колоритно, но истината е, че и 4000 не оправят нещата. В страна като България, може 1000 човека да свършат работа, но и тук примерно при избори, не се отчитат стоте процента гласове от Турция за ДПС. А как да стане в щатите, където явно както и в германия, се купува даден модел по региони?
  • #4
    13 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Смях. В България също се анкетират 1000 човека, а сме с 40 пъти по-малко население. И как се анкетират над 50 щата? По 20 избрани от щат ли? Че те моделите на американския пазар са поне 50 пъти повече от броя на анкетираните. Не бих писал под тая статия, но ми писна от глупавите американски изследвания, ако изобщо могат да се нарекат такив2а. Шоумени!
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Пурко ( преди 12 години )
    Тая статия сугурно МВ я е спонсорирала...
  • #2
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    "Индексът на удовлетвореността на потребителите се изчислява след анкетиране на повече от 4000 американци..."4 000 ot nad 300 miliona...bitch pls...
  • #1
    26 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    напълно нормално! На кой му се карат американски ***? Даже американците започват да го проумяват, че до сега са лапали мухите!