IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фетел нямаше проблеми и в Белгия

Лидерът във Формула 1 бе повече от категоричен на пистата „Спа”

Фетел нямаше проблеми и в Белгия

Себастиян Фетел (Гер, Red Bull) не остави никакви шансове на съперниците си и спечели петата си победа за сезона в световния шампионат във Формула 1. Германецът бе най-бърз за Голямата награда на Белгия и изглежда все по-близо до четвъртата си поредна титла.
Фетел нямаше проблеми и в Белгия
На пистата „Спа-Франкоршан” пилотът на Red Bull излезе начело още в първата обиколка, когато изпревари спечелилия квалификацията Люис Хамилтън (Анг, Mercedes AMG). В крайна сметка британският пилот финишира трети, след като в хода на надпреварата бе задминат и от Фернандо Алонсо (Исп, Ferrari).

Друг от претендентите за титлата – Кими Райконен (Фин, Lotus), обаче нямаше късмет. Финландецът напусна състезанието в 27-ата обиколка, след като получи повреда на спирачките.

В крайна сметка четвърти финишира Нико Розберг (Гер, Mercedes AMG), следван от Марк Уебър (Авл, Red Bull) и Дженсън Бътън (Вбр, McLaren). Места в първата десетка, даващи точки, заеха още Фелипе Маса (Браз, Ferrari), Ромен Грожан (Фр, Lotus), Адриан Сутил (Гер, Force India) и Даниел Рикиардо (Авл, Toro Rosso).

В генералното класиране Фетел вече има 197 т., докато Алонсо е със 151, а Хамилтън има 139. Следват Райконен - 134, Уебър - 115, Розберг - 96, и др. При конструкторите лидер е тимът на Red Bull с 312 т., следван от Mercedes AMG - 235, Ferrari - 218 и др. Следващото състезание е за Голямата награда на Италия на 8 септември на пистата "Монца".

Надпреварата в Белгия така и не даде отговор на част от въпросите за втората половина на шампионата, които вълнуват феновете. От Red Bull не спазиха обещанието си и не разкриха кой ще смени Уебър догодина. Самият австрилиец обаче обяви пред журналисти, че решението е взето и втори пилот на тима ще бъде неговият сънародник Даниел Рикиардо от тима на Toro Rosso.

Любопитно изказване направи и един от шефовете на Lotus, който призна, че тимът му ще се опита да привлече от догодина Фернандо Алонсо. Това ще бъде отговор на очакваното преминаване на Кими Райконен в екипа на Ferrari.

Снимка: gpupdate

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    Може да е голям пилот,ама не мога да му гледам бебешката мутра на Ветел! Никак не прилича на мъж, и със сигурност не се държи като такъв!
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Fenix ( преди 10 години )
    Скуката ще се промени с новите правила от догодина. Бърни на всеки 4-5 години променя правилата в цирка Ф1 за да не настъпват скучни доминации на един отбор както беше с Уилямс 90-те, Ферари 2000-04 или сега Ред Бул. Така ще изплуват нови лица и публиката ще ахка колко са велики до следващата смяна - справка Шумахер 2004 и 2005, Хамилтън 2008 и 2009, вероятно и Фетел 2013 - 2014. Пилота е важен, но не колкото техниката - от там идва най-голямото предимство.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Red Bull ( преди 10 години )
    Това беше едно от най-скучните състезания, които съм гледал напоследък. Губи се интересът просто- Фетел стартира първи (в най-лошия случай втори или трети) и докато дойде време за първите смени в бокса той вече е лидер в състезанието. През останалите 30-40 обиколки не се случва нищо особено, освен че Фетел увеличава преднината си и така до края. Ситуацията прилича на тази по времето на Шумахер- пълна доминация и изключително отегчителни състезания... Иначе таланта на Фетел е безспорен...
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Друг е въпроса, как двама пилоти са способни да вземат една или 50 обиколки на пистата. Там вече влияние оказват концентрацията, физическата подготовка, дори нервите, които изпуска или задържа пилота. Щото при едно изпускане на нервите, той може да блокира примерно колелата и да провали всичко в дългосрочен план. Или ако постоянно нервничи на излизане от завой, ето ти още износване на гумите. Ей тук има влияние пилота и настройките на автомобила не са от толкова съществено значение.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    На мен ми се струва, че много се фаворизира работата на пилота при настройките на автомобила. Все пак не сме 70-те и 80-те години. Всичко вече се записва и анализира след това. Пилота има ролята да управлява тоя болид, а инженерите виждайки грешките, да донастройват автомобила. Не мисля, че точно пилота играе кой знае каква роля за настройките. Тук по-скоро роля играе желанието за добро представяне. Видя се това състезание, как при Уебър липсваше такова и отстъпваше много бързо позиция.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И аз съм на същото мнение но голяма част даже и от коментаторите говорят глупости като благодарение на болида си ставал първи. А за алонсо сега ферарарито не варяло и той изкарвал от него невъзможното което е смешно(фен съм на ферари). Настройката на болида зависи от голяма степен от пилота какво иска и как го иска а Фетел явно знае. Не случайно единият е първи другия е седми да речем. Еднакви коли различни настройки които зависят от пилота. Не е ли така?
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Кой го ругае? Ами то всички пилоти имат привърженици и врагове из форумите. Имам чувството, че ако ви се раздадат по един АК 47, ще се избиете. А вестниците точно това им е работата - да търсят недостатъците на известните и успешни личности. Фетел още от първите си изяви показа, че е отличен пилот въпреки, че караше със слаб автомобил. Същото важи и за Уебър, когато бе в Минарди първата година, но попадна на доста добър съотборник, което на практика провали кариерата му.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ругаят го ама кажи на черното бяло ред була варви добре и тоя май бая си покарва.