IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дани Сордо с първа победа във WRC

Неуспех за Volkswagen на домашно рали „Германия”

Дани Сордо с първа победа във WRC

Испанецът Даниел Сордо със Citreon DS3 WRC записа първата си победа в световния рали-шампионат (WRC). Той спечели рали „Германия” при 107-ия старт в кариерата си. Досега пилотът имаше 34 класирания сред първите трима. А тази победа най-вероятно ще спаси кариерата му, тъй като в Citroen имаха намерение да го освободят и да го заменят с британеца Крис Мийк.
Дани Сордо с първа победа във WRC
До последните етапи от състезанието Сордо водеше жестока битка с Тиери Нювил (Бел, Ford Fiesta WRC), като 2 отсечки преди края авансът му бе едва 0.8 секунди. В крайна сметка Нювил сгреши и разликата между двамата на финала достигна 53 секунди. Трети, на 2:36.01 минути, финишира съотборникът на Сордо в Citroen - Мико Хирвонен (Фин).

„Домашното” състезанието не бе успешно за тима на Volkswagen Motorsport. Лидерът в генералното класиране Себастиян Ожие (Фр) излетя от трасето още в петък, след което продължи участие по системата Rally 2. В крайна сметка обаче той загуби 27 минути и се смъкна на 16-о място. След инцидента с Ожие начело излезе съотборникът му Яри-Мати Латвала (Фин). Той също катастрофира на 2 пъти и завърши едва 7-ми.
Дани Сордо с първа победа във WRC
Четвърти до финала се добра Мартин Прокоп (Чех, Ford Fiesta WRC), а веднага след него финишира Роберт Кубица (Пол), чийто Citroen DS3 е от по-ниския клас – RRC. Полякът е първи в класирането за WRC2. Шести остана Елфин Евънс (Уелс, Ford Fiesta R5).

В генералното класиране начело е Ожие със 184 т., следван от Нювил – 109, Латвала – 98, Сордо – 96, и др. При отборите води Volkswagen Motorsport с 263 т., следван от Citroen – 236. Следващият старт от световния шампионат е рали „Австралия” (13-15 септември).

Снимки: WRC
 

Тагове: wrc
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Льоб точно в това е много добър започва състезанието по плахо започва да натиска и след това мачка. А относно за Ожие възпитаника на Льоб почти същия като него но някак си льоб е в класа над него не знам заради самото отношение *** льоб си е льоб. Това че от началото са водили не означава че са щели да спечелят състезанието от начало разликите бяха минимални. В Франция ще интересно VW ще искат да си върнат за Германия
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Анонимния, явно не си гледал и години назад състезанията, където същия тоя Латвала с Форд, почти винаги водеше първите етапи на Льоб.И точно това не му харесвах. Бърз, но допускащ грешка в последствие. Така, че да не обобщаваме. Ожие му бе време да сгреши. Досега късметът бе на негова страна и противниците грешаха. А състезателите с Форд последните няколко състезания показаха добра скорост и само дребните грешки ги лишиха от по-добро представяне.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    wheelsmaster ( преди 10 години )
    Форд нямат свой отбор в WRC. Отборът на ProDrive се състезават с машини на Форд,но без заводска подкрепа.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Напротив. Ford се оттегли миналата година. Както виждаш, само Ситроен и Фолксваген имат заводски тимове. А Нювил кара за Qatar World rally team. Миналата година се видя, как Дани Сордо още с първото си сядане във Фиеста, по-каза по-добри резултати от тогавашните отборни пилоти на Форд. Така, че и Дани не е случйно на първо място. Тук, както и във Ф1 е много тънка линията, разделяща пилота от автомобила. Не е ясно примерно, ако Льоб бе на мястото на Нювил, какво би станало в Германия.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ne sum gledal sustezanieto, no opisnieto na subitiata pokazva che predi incidentite dvata avtomobila na VW sa bili vodacite v sustezanieto, toest nai-burzi znachi ako ne biaxa incidentite moje bi shtiaxa daspecheliatsustezanieto, no v rali sustezaniata e taka greshish i gubish
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нювил е в заводския отбор на форд ;). А за Ожие ако беше останал в ситроен, ситроен щеше да бетонира WRC като нищо да се е получила някаква политическа игра.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    И най-интересното е, че по време на последния 24 километров етап, Нювил по средата на трасето бе вече застигнал Сордо и грешката дойде след това. Малшанс, но пък лично мен ме изненадва много тоя белгиец с тая незаводска машина. Спечели дори 3 етапа първия ден, когато гонеше Ожие. Няма спор, че Ожие е над всички, както Льоб. И който има повече пари ( в случая Фолксваген), той и печели. Ако Ожие бе в друг отбор, пак щеше да е първи. Другото интересно нещо е, че Форд вече върви добре на асфалт.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 10 години )
    Така ама не е така още в четвъртък сордо спечели клалификацията. В петък заедно с нювил бяха притиснали фолцвагеите яко четиримата влизаха в 3 сек. А VW бяха се надъхали да мачкат и беше страшна борба на която ожие не издържа и допусна грешка. А за яри той по традиция все си отпада. Все пак да останеш в състезанието си е част от играта. И както пише в статията до края яката газ от страна на дани и нювил
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Още като прочетох заглавието предположих, че това може да стане само след претърпяни инциденти при автомобилите на ФВ. Така се и оказа.