IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Великото наследство на Bugatti

Легендарният конструктор Еторе Бугати почина преди 66 години

Великото наследство на Bugatti

Тази седмица отбелязваме 66 години от смъртта на гениалният конструктор на едни от най-бързите автомобили на планетата - Еторе Бугати.
Великото наследство на Bugatti
За своето време неговите автомобили са известни със своята висока скорост и качествена изработка, като тези традиции продължават и до днес. В чест на годишнината от смъртта на легендарния конструктор ви представяме 5-те най-интересни машини на марката, носеща неговото име.

Bugatti Type 57
Великото наследство на Bugatti
Този автомобил се произвежда през 30-те и 40-те години на миналия век, като има статута на най-съвършената машина на своето време. Това е напълно нов модел, разработен от Жан Бугати – син на великия конструктор. Автомобилът разполага с независимо окачване и редови 8-цилиндров двигател, чиято мощност е 135 к.с.

От модела да произведени общо 630 бройки. Масата на машината е по 950 кг., като тя успява да развие 153 км/ч. Именно модификацията на Type 57 – Atlantic, се превръща в първата в света суперкола. С нейната разработка отново се заема Жан Бугати, който построява автомобила изцяло от магнезий и алуминий. Двуместният роудстър разчита на компресорен мотор с обем 3257 куб. см, развиващ 210 к.с. С него колата достига рекордните за времето си 200 км/ч.

Bugatti Type 101
Великото наследство на Bugatti
Този модел излиза след смъртта на Еторе Бугати, когато новите собственици на компанията решават да възродят нейната популярност. Именно с тази цел през 1951 г. е създаден Bugatti Type 101, който е на основан на Bugatti Type 57. От него са взети шасито, ходовата част и 3.3-литровия двигател. Автомобилът е снабден с усъвършенствани хидравлични спирачки и нов тип скоростна кутия, произведена от компанията Cotal.

Въпреки това машината не е приета добре на пазара. Първо – тя е много скъпа, а второ – шасито от Type 57 е остаряло. Все пак са произведени 7 бройки от модела, като един от тях попада в ръцете на американския дизайнер Върджил Екснер. Той го преправя в роудстър, като му оставя традиционната за Bugatti решетка, но намалява дължината на шасито с 46 см.

Bugatti EB110
Великото наследство на Bugatti
Този автомобил със средноразположен двигател и задвижване на четирите колела е пуснат на 15 септември 1991 г. в чест на 110-годишнината от рождението на Еторе Бугати. В този момент това е най-съвременната и техническа най-добре издържаната хиперкола, като напълно превъзхожда моделите на Ferrari, Lamborghini и Porsche. Шасито на суперколата е от олекотени материали, а в неговото проектиране са участвали специалисти от несъществуващия вече концерн за разработка на космически технологии Aérospatiale.

Окачването разчита на двойни напречни носачи с пружини и амортисьори. Автомобилът се задвижва от 12-цилиндров V-образен двигател с обем 3499 куб. см, предлагащ мощност от 561 к.с. Има и по-мощна версия със 611 к.с. - SS (SuperSport), която ускорява от 0 до 100 км/ч става за 3.2 секунди, а максималната скорост достига 348 км/ч. Така колата поставя абсолютен рекорд за автомобил, сертифициран за използване по обществени пътища.

За съжаление, по това време компанията е в сериозна криза и произвежда едва 126 бройки от модела, а по-късно напълно се отказва от него. Все пак именно Bugatti EB110 е в основата на най-бързия сериен автомобил на планетата в момента - Bugatti Veyron.

Bugatti Galibier 16c
Великото наследство на Bugatti
За да не ставаме банални, ще пропуснем Veyron, но пък ще се спрем на концептуалния седан с 4 врати от клас „лукс”, който бе показан от компанията на автосалона в Женева през 2010 г. Засега той е само проект, но в Bugatti са на мнение, че машината ще излезе и в серийно производство. Тя ще бъде изработена изцяло от алуминий и карбон и ще трябва да се превърне в най-лекия автомобил при представителните седани.

Galibier ще бъде снабден с цели 8 тръби на изпускателната система и ще развива максимална скорост от 350 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 3 секунди, а мощността на мотора е 800 к.с. Е, и разходът на гориво е впечатляващ – 40 л/100 км, което заедно с цената от над 1 млн. евро превръща машината в един от най-скъпите автомобили на планетата.

Бонус – локомотив Bugatti
Великото наследство на Bugatti
Не особено известен факт е, че компанията на Еторе Бугати произвежда дизелови локомотиви, както и вагони през периода 1933-34 г. Общо са пуснати 88 бройки, като един от влаковете става световноизвестен. И то не заради лукса, който предлага, а заради това, че поставя нов рекорд за скорост на пътнически влак. Той развива 172 км/ч. За съжаление, в момента е запазен само 1 локомотив от тази серия и той се намира в Музея на железниците във Франция.

Снимки: Bugatti

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    raptor ( преди 10 години )
    А как така Ламборгини са станали мутро-безвкусие под шапката на ВАГ?!?! Освен, че са станали по-добре в технически аспект, аз друга промяна не съм забелязал! Марката винаги е правила крещящи автомобили... Така, че ти си ратайче, без стойностно мнение!
  • #9
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Иво ( преди 10 години )
    добре, че е дошо великия конструктор да ни светне за бугати
  • #8
    38 rate up comment 17 rate down comment
    Д ( преди 10 години )
    И аз точно това си помислих като колегите по-долу: под шапката на WAG всяка подобна марка се превръща в крещящо мутро-безвкусие, въпреки че технически са перфектни. Справка: Ламборгини
  • #7
    20 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ха ха Дошо пак съзерцавал и мислил на глас и пак едни мисли, незнанието му за пореден път го прави да изглежда смешен ха ха, най много се смях на ""Bugatti EB110 май това е последното истинско бугати. Наистина страшни красоти е правил този човек."" Тоя човек" е умрял 44г. преди да е направен Bugatti EB110, голям смях пада с тоя Дошо бе ха ха.. Соцвагени, моцвагени, решило сополивото *** докато проси пред бижутерията пари за геврек да обясни на бижутера че диаманта не струва пред стъклото.
  • #6
    42 rate up comment 21 rate down comment
    Klasika ( преди 10 години )
    Ха-ха!Великите недоразумения на Фолксваген от 1-вата и предпоследната рисунка !!!Заглавието ще да бъде :- " Смешни човешки изцепки на фона на Бугати " !
  • #5
    45 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Bugatti EB110 май това е последното истинско бугати. Наистина страшни красоти е правил този човек.
  • #4
    25 rate up comment 24 rate down comment
    Sheldon ( преди 10 години )
    Този "магний" го използват за втори път Automedia
  • #3
    32 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Личи си класата Type 101...всичко останало от Бугати е ....меко казано трагедия ;)
  • #2
    63 rate up comment 30 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    33та година са направили влак , който развива 172км/ч. 80г по късно нашите влакове я дигнат 100 я не...
  • #1
    38 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "...който построява автомобила изцяло от магний и алуминий. Двуместният roudstyr разчита..."Елемент магний на български език няма. Има магнезий.