IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ИЗГЛЕЖДА ОПЕЛ УСПЯ ДА ИЗЛЕЗЕ ОТ КРИЗАТА

Немската дъщерна компания на Дженерал Мотърс успя само една година след приемането на драстичния план за преструктуриране да излезе от кризата и да стигне отново до печалби.

ИЗГЛЕЖДА ОПЕЛ УСПЯ ДА ИЗЛЕЗЕ ОТ КРИЗАТА
Информация публикувана в немския вестник  Ханделсблат сочи, че още за тази година Опел най-вероятно може да отчете печалба. Липсата на категоричност в подобни твърдения се дължи на липсата на официална информация от GM, откъдето заявяват, че по състоянието на отделните си дъщерни фирми не се изказват. Въпреки това обаче, свидетелствата че предприетите преди година мерки започват да дават резултати са налице. Решението само в заводите на Опел в Германия да бъдат закрити 9000 работни места съкрати разходите значително. Още през пролетта на тази година шефът на GM за Европа Фриц Хендерсен беше съобщил, че се очаква годината да приключи със загуби от около 500 милиона долара. За първите 9 месеца на 2005 реализираните загуби обаче са 216 милиона долара. Тези загуби на Дженерал Мотърс идват основно и изглежда единствено от шведския Сааб. Там според предварителни оценки загубите за 2005 г. ще са около 300 милиона долара.
     Добрите данни на Опел идват в подходящ момент за GM защото в Съединените Щати и в световен мащаб фирмата също изживява дълбока криза. Преди дни се прие решение за затварянето на 12 завода по света и за закриване на 30 хиляди работни места. Макар нещата да се подобряват, все още не може да се каже, че Опел е изцяло вън от опасност. Сега се чуха някои прогнози, че затворените работни места във фирмата ще бъдат 12 хиляди а не 9 хиляди както оздравителният план от миналата година предвиждаше.      Източници от фирмата твърдят, че заради добрите резултати в Опел Фриц Хендерсън още идната година може да се озове в централата на Дженерал Мотърс в Детройт. Макар да пое ръководството на европейския клон на групата само преди година и половина, Хендерсън успя да си извоюва името на голям реформатор, постигащ добри резултати. GM търпи загуби в Европа от 1999 г. а 80% от тези загуби бяха заради Опел. Това беше причината Хендерсън да бъде назначен за шеф на европейския клон на групата и да внедри плана за преструктуриране, който трябва да доведе до икономии в размер на 500 милиона евро. Какви са точните резултати от плана от Дженерал Мотърс не коментират, но вътрешни източници от Опел твърдят, че още идната година фирмата ще има няколко стотин милиона евро печалба.
0 от 500