Непосредствено след като публикувахме първите снимки на обновената версия на Audi A8, от германската компания разпространиха официални данни за колата. Флагманът, чиято премиера пред публика ще се състои през септември във Франкфурт, ще бъде наличен в две дължини на каросерията, ще предлага нови опции и по-мощни двигатели.
Както личи от снимките, промените при Audi A8 са еволюционни. Те се изразяват с новите брони, преден капак и решетка на радиатора. Оптимизации са направени и по отношение на пътното поведение и шумоизолацията на салона. В интериора пък са въведени нови опции, тапицерии и материали.
Нови и са и светлините, които са оборудвани с LED технология, наречена MatrixBeam. Тази опция предлага челни светлини с по 25 LED диода, които следят кривата на завоя и ако са свързани със сателитната навигационна система, могат да предвидят наклона или завоите по пътя. Освен това всеки от диодите работи напълно самостоятелно, като по този начин се постига оптимална осветеност в зависимост от конкретните условия на пътя.
Що се отнася до промените в механиката, обновеното Audi A8 ще бъде налично в две дължини на каросерията, а задвижването ще бъде само към предните или към четирите колела.
Гамата двигатели е представена от следните бензинови мотори: 3.0-литров TFSI V6 двигател с 310 к.с., 4.0-литров V8 TFSI с 435 к.с., 6.3-литров W12 с 500 к.с. и 4.0-литров V8 TFSI с 520 к.с., на който ще разчита версията S8. Дизеловите опции са: 3.0-литров TDI с 258 к.с. и 4.2-литров TDI с 385 к.с. Ще бъде предложен и хибриден модел, комбиниращ бензинов двигател 2.0 TFSI и електромотор. Мощността при него е 245 к.с.
Като цяло агрегатите са получили допълнителна мощност, но едновременно с това са станали с около 10% по-икономични. Най-бързата версия, разбира се, е S8, при която ускорението от място до 100 км/час става за 4.2 сек. Най-икономичен пък е моделът с 3.0-литров TDI агрегат - средното потребление е 5.9 л/100 км. Хибридната версия, която предлага задвижване към четирите колела, благодарение на интегрирания на задната ос електромотор, изразходва средно по 6.3 л/100 км. При A8 L W12 quattro потреблението е 11.7 л/100 км, а при S8 - 10.1 л/100 км.
Посочва се, че цените в Германия ще стартират от 74 500 евро. Първите продажби ще бъдат осъществени през ноември.
Снимки и информация: Audi