Някои модели на автомобили остават в историята заради впечатляващия си външен вид, а други заради здравината си. Трети пък се превръщат в легенда заради огромния брой продажби, които записват. Има обаче такива, които със сигурност ще бъдат запомнени най-малкото заради странните (според някой) и дори безумни (според друг) имена.
Ето някои от тях:
Suzuki Cappuccino
Трудно може да бъде намерено по-странно название на спортен автомобил. Този малък модел – 2 врати и 2 места, със свалящ се покрив се произвежда през периода 1991-1997 г. от японската компания. Двигателят му също е малък – 700 куб. см, но пък има турбина. Както и да е, колата, носеща названието на италианска кафе-напитка, имаше успех единствено в Япония, където са продадени около 88 % от произведените бройки.
Opel Mokka
Като си помислим, че в концептуалния си вариант този модел трябваше да се казва Mocha, нещата стават още по-забавни. Германците все пак решиха да заложат на друго име с кофеиново название, но и то не прави нещата много по-различни. Субкомпактният SUV бе показан на изложението в Женева преди година и малко след това излезе на пазара. Все пак Mokka наистина изглежда добре и подигравки по негов адрес едва ли ще има.
Renault Wind
Вятър, който трябва да намеква за махащия се покрив. Но май намеква единствено за липса на въображение. Роудстърът на френския производител се появи като концептуален модел през 2004 г. предлагайки формула от 2+1 места. През 2010 г. Renault обяви началото на серийно производство, като автомобилът вече бе само с 2 места.
Geely Beauty Leopard
„Симпатичен леопард” – как ви звучи? Красотата на думите е страшно оръжие, но понякога има и изключения. Това словосъчетание е напълно безсмислено..., все пак леопардът е сред най-изящните животни. Китайското купе се произвежда от 2003 г. насам, а за дизайна му са помогнали и от Daewoo. Двигателят е 1.3 литра.
Studebaker Dictator
В САЩ също имат „попадения” относно имената. В случая това повече би подхождало на бронирана лимузина или на автомобил, превозващ охраната на държавен глава, но не и за семеен автомобил от 30-те години на миналия век. Моделът се произвежда от 1928 до 1937 г., като името му създава доста проблеми по то време. Европейските монарси изобщо не искат и да чуят за кола с подобно име и това кара производителят да я продава в Европа като Standard Six, а през 1935 г. се появява и версията Commander.
Skoda Yeti
Вече свикнахме с това име. Това обаче съвсем не беше така преди 4 години, когато на автосалона в Женева чехите показаха своя Снежен човек. Препратката към планината все пак се оказа успешна и моделът на Skoda продължава да се радва на сериозна популярност, главно в Европа.
AMC Gremlin
Самият избор на име на колата е доста изненадващ. Това са едни същества, които нашумяха доста покрай американски филм на ужасите. Все пак AMC Gremlin се счита за първия компактен американски хечбек, като според някои той е предшественик на съвременните практични и икономични модели. Между другото, моделът се спарява доста добре на пазара. Той се произвежда през периода 1970 -1978 г., като от него са продадени близо 700 000 бройки.
Dodge Dart Swinger
Общо взето това звучи като репликата „Съседе, не искаш ли да си разменим жените?” На някой вероятно ще му е забавно, но пък друг едва ли ще погледне с добро намерение на подобно предложение. Dodge Dart Swinger също е рожба на американската култура от 60-те и 70-те години на миналия век, когато се произвежда в 3 размера на шасито.
SsangYong Stavic
Елегантен, комфортен, семеен, удобен. Ако беше и с удачно име, сигурно щеше наистина да впечатлява. В случая обаче звучи смешно. Не, че името му за други пазари – Rodius, е по-удачно. Както и външният му вид, заради който този модел на корейския производител влиза в повечето класации за най-грозни автомобили.
Daihatsu Charade
Шарада е игра, чиято цел е познаването на определена дума или на съчетание от думи. Общо взето загадка. Няма как да отречем, че в Daihatsu можеха да измислят и по-безумно название на своя модел – „Судоку”, например. Въпреки това японското мини е един от най-дълго продаваните автомобили на пазарите – от 1977 до 2000 г.
Oldsmobile Intrigue
Автомобил за интриги? Или автомобил с интригуващ характер? Май нито едно от двете, тъй като това е най-обикновен седан, който се произвежда от 1998 до 2002 г. от концерна General Motors. Всъщност Intrigue е първата жертва на процеса на поетапно спиране на Oldsmobile.
Mitsubishi Pistachio
Гениално – да кръстиш модела си шамфъстък. Все още не е ясно какво точно са има предвид в Mitsubishi, когато са избирали името на този мъник. Всъщност явно това е най-малкият проблем, тъй като от модела, който се произвежда през 1999 г. са продадени точно 50 бройки. Те са купени от местните власти в Япония, както и от дружества, защитаващи околната среда.
Ford Pinto
Петнист? Пинта? Половин литър? Интересно название, още повече, че най-малкият двигател на този автомобил е 1.6 литра, а петна не виждаме. Ford Pinto обаче се представя добре на пазара. Той се произвежда в продължение на 10 години – 1971-1980, като за този период от него са продадени над 3 млн. бройки.
Renault Le Car
Със сигурност тази модификация на Renault 5 би трябвало да е на първо място в класацията за най-безумните имена на автомобили. Отскоро тя обаче има сериозен конкурент – Ferrari LaFerrari.
Снимки: производителите