По всяка вероятност базисния двигател на новия Santa Fe ще бъде втората генерация на турбодизеловия тип common-rail двигател D 2.2. Негово предимство е това, че отговаря на екологичните норми Euro 4. С променлива геометрия на турбото двигателят постига максимална мощност от 151 к.с. при 4000 оборота в минута. Любителите на мощните бензинови двигатели също няма да бъдат разочаровани. Новият Santa Fe ще разполага и с изцяло алуминиевия V- образен, 6 цилиндров двигател с обем 2.7 литра. Неговата максимална мощност е 186 к.с. при 6000 оборота в минута. Може да се избира между 5 степенна ръчна скоростна кутия или 4 степенен автоматик. Автомобилът е оборудван с електронна система за контрол на предаването към 4-те колела, като има възможност за 4WD lock, т.е. с натискането на един бутон да се подсигури постоянно разпределение на предаването 50:50 към предни и задни колела за истинско off-road използване на колата. Шасито на новия Хюндай Санта Фе е изцяло ново. Колесната база е с 80 мм по-дълга от предишния модел. Наред с увеличеното вътрешно пространство новият модел на Хюндай обещава по-голям комфорт и заради новото саморегулиращо се задно окачване. Предното окачване е подобрена версия от предишния модел - отново тип МакФерсън.
Спирачките на всички колела са дискови, вентилирани отпред. В стандартното оборудване влиза ABS и стабилизационен контрол ESP. Многобройните екстри включват автоматичен двузонов климатик, сензор за дъжд, подгряване на предното стъкло, лети джанти и много други.