Honda работи по нов V6 турбо двигател, който ще предложи на частните отбори, участващи в Световния шампионат по издръжливост, част от който е и легендарното състезание "24 часа на Льо Ман". .jpg)
Състезателният двигател ще отговаря на новите изисквания на организаторите от ACO и ще задвижва някои от най-големите прототипи в клас LMP1. Именно там се състезават и заводските отбори на Audi и Toyota.
Машината със заводско обозначение HR22T е базирана на 2.2-литровия V6 двигател, който компанията продава на участници в американските серии IndyCar. Конкретните спецификации на двигателя се пазят в строга тайна, но от Honda все пак съобщават, че той ще работи с нова система за възобновяване на енергията от спирачките, която е съвместна разработка с италианския технологичен гигант Magneti Marelli.
„Новите правила позволяват всеки частен отбор сам да избере дали да ползва KERS и да подбере съответните нива на добавената мощност, които подхождат най-много на съответното шаси. Това ще позволи на клиентите ни да използват толкова енергия, колкото им е нужно – от нула, до максималните 8 Мегаджаула,“ коментира Стийв Ериксен – вицепрезидент на Honda Performance Development (HPD) - подразделението, което разработва двигателя. Ериксен не пропуска да каже, и че новият V6 ще осигури на частните отбори техническото съвършенство, което ще им бъде от полза в битката с останалите LMP1 коли.
Графика: HPD


0