Компанията разработва нови технологии за безопасност, част от които ще видим в следващото XC90
Автомобил, с който не може да се катастрофира. Звучи като возило от фантастичен филм, но всъщност е съвсем реален автомобил. Той носи емблемата на Volvo, готов е за производство и ще стъпи на пазара след 6-7 години, съобщават от шведската марка. Снимка: Volvo Открай време автомобилите на Volvo са известни с безопасността си. Сега обаче шведите не искат просто да направят по-устойчив на катастрофи автомобил, а такъв, с който не може да се катастрофира. Технологията, която ще използва въпросното возило съществува, но въпреки това пазарната му премиера няма как да се състои преди 2020 година. Причината е, че шведите имат нужда от инфраструктура, която да комуникира с колата."Разполагаме с технологии, с които автомобилите могат да се движат напълно автономно, без необходимост от шофьор. Няма значение дали е нощ или ден, дали вали или е слънчево. Проблемът, който стои пред нас е свързан със законодателството и инфраструктурата", заявява представител на марката пред Аutocar.Volvo вече показа концептулани технологии за автономни автомобили. Предлага и редица серийни системи, които могат да спрат колата при опасност, дори ако шофьорът не реагира. За да бъде предложен напълно автономен автомобил обаче трябва да бъдат извървени определени стъпки.Една от тях ще бъде направена с новото поколение XC90. Все още няма конкретна информация за системите, с които ще бъде оборудван този модел, но шведите посочват, че той ще разполага с всичко необходимо за автономно придвижване. "Хардуерът, с който ще бъде оборудван XC90 - камери и радари, е напълно достатъчен за да може колата да се движи без помощта на шофьор. Необходими са единствено софтуер, с който вече разполагаме, и инфраструктура, с която тези системи да комуникират", обясняват от Volvo.Друга любопитна подробност е целта на компанията да предложи тези технологии на достъпни цени, за да могат да достигнат до максимално широк кръг хора - статистиката сочи, че най-много инциденти с фатален край стават в държавите с нисък или среден доход на глава от населението - цели 92%. Смъртните случаи при пътни инциденти в световен мащаб са около 1.3 млн. всяка година. Между 20 и 50 милиона души пък получават тежки или трайни наранявания.