fallback

Volvo слага край на пътните инциденти

Компанията разработва нови технологии за безопасност, част от които ще видим в следващото XC90

Автомобил, с който не може да се катастрофира. Звучи като возило от фантастичен филм, но всъщност е съвсем реален автомобил. Той носи емблемата на Volvo, готов е за производство и ще стъпи на пазара след 6-7 години, съобщават от шведската марка. Снимка: Volvo Открай време автомобилите на Volvo са известни с безопасността си. Сега обаче шведите не искат просто да направят по-устойчив на катастрофи автомобил, а такъв, с който не може да се катастрофира. Технологията, която ще използва въпросното возило съществува, но въпреки това пазарната му премиера няма как да се състои преди 2020 година. Причината е, че шведите имат нужда от инфраструктура, която да комуникира с колата."Разполагаме с технологии, с които автомобилите могат да се движат напълно автономно, без необходимост от шофьор. Няма значение дали е нощ или ден, дали вали или е слънчево. Проблемът, който стои пред нас е свързан със законодателството и инфраструктурата", заявява представител на марката пред Аutocar.Volvo вече показа концептулани технологии за автономни автомобили. Предлага и редица серийни системи, които могат да спрат колата при опасност, дори ако шофьорът не реагира. За да бъде предложен напълно автономен автомобил обаче трябва да бъдат извървени определени стъпки.Една от тях ще бъде направена с новото поколение XC90. Все още няма конкретна информация за системите, с които ще бъде оборудван този модел, но шведите посочват, че той ще разполага с всичко необходимо за автономно придвижване. "Хардуерът, с който ще бъде оборудван XC90 - камери и радари, е напълно достатъчен за да може колата да се движи без помощта на шофьор. Необходими са единствено софтуер, с който вече разполагаме, и инфраструктура, с която тези системи да комуникират", обясняват от Volvo.Друга любопитна подробност е целта на компанията да предложи тези технологии на достъпни цени, за да могат да достигнат до максимално широк кръг хора - статистиката сочи, че най-много инциденти с фатален край стават в държавите с нисък или среден доход на глава от населението - цели 92%. Смъртните случаи при пътни инциденти в световен мащаб са около 1.3 млн. всяка година. Между 20 и 50 милиона души пък получават тежки или трайни наранявания.  

Тагове: Volvo XC90
fallback
  • #6
    Стефан ( преди 11 години )
    Клипчето за което говориш с камиона е за МБ С-класа
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз много не се доверявам на електронните системи още по-малко на системите на Волво. Има много случаи в които системата им City Safety, която трябва сама да задейства спирачките, за да предотврати катастрофа ако водача не ги натисне, изобщо не работи добре и шофьорите не трябва да разчитат на нея. Бях гледал много клипове където въпросната система се дъни, даже май единия път май я гледах на тест драйв на Волво, където я демонстрираха пред клиенти и пак не се задейства и колата се заби в камион.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    То такива системи има от десетилетие, въпросната инфраструктура обаче няма да я има скоро у нас. Дори де приемем, ме след 7-8 години направят такава система в България, къде ще я поставят? Предполагам само на магистрала тракия, на второкласни и третокласни пътни мрежи няма да видим такова нещо и след 50г. а всъщност най-много катастрофи стават именно на такива пътни участъци.
  • #3
    БМВ ФЕН ( преди 11 години )
    Спасени сме друг път. Нали се сещате кога ние ще разполагаме с подобна инфраструктура по пътищата на родината :) Ще е доста време след като можем да си позволим този джип на старо :)
  • #2
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    a dano, ama nadali! ;-)
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    O! Slava bogu... nay-nakraq sme spaseni!
fallback
Последни