IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Световна премиера в София за новата Corolla

Първото представяне пред публика на най-продаваната кола в света се състоя в България

Световна премиера в София за новата Corolla

Световна премиера в София за новата Corolla
Доживяхме и този прецедент, да видим световна автомобилна премиера в България. И то не на коя да е кола, а на най-продаваната в света - Toyota Corolla.

На автомобилен салон София 2013 пристигна ексклузивно един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден. 11-тото поколение на Corolla започна да се произвежда преди само 5 дни, на 17 юни 2013 г., а официалното представяне в Европа ще се състои след две седмици.
Световна премиера в София за новата Corolla
Успешните модели не преминават през съществени промени току така и 11-тото поколение на Corolla не прави изключение. Въпреки това моделът има с какво ново да се похвали. Той е получил по-изразителен и представителен дизайн, значително увеличени размери, усъвършенствани двигатели, по-лека, но по-твърда каросерия и множество нови технологии.

Що се отнася до дизайна на екстериора и интериора, той е създаден в унисон с новия дизайнерски език на Toyota, който познаваме от новите поколения на Auris и RAV4. Използваните материали са с по-високо качество, а благодарение на специфично оформените предни и задни колони увеличените размери на автомобила не личат.

Това обаче е само привидно, тъй като Corolla е станала по-голяма от всякога. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Световна премиера в София за новата Corolla
Предлаганите в началото двигатели ще бъдат три - 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, работещ също с бензин. Агрегатите са подложени на доработки, като според информация сега са по-пъргави и по-икономични. Отговарят на стандартите за емисии Euro 5+.

Една от съществените промени при 11-тото поколение Corolla е изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека, но по-твърда, което означава по-нисък разход на гориво, по-добра динамика и по-стабилно поведение на пътя. Освен това, колонките са по-тънки, което пък доставя подобрена видимост. Оптимизация е направена и по отношение на въздушното съпротивление, като коефициентът е сведен от 0,29 до 0,27.
Световна премиера в София за новата Corolla
Световна премиера в София за новата Corolla
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.

Продажбите на новата Corolla в България стартират през август. Информация за цените все още няма, но се очаква те да запазят нивата от старото поколение.
Световна премиера в София за новата Corolla
Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в света. Към днешна дата са продадени 40 милиона бройки от легендарния модел, който прави своя дебют преди 47 години – през 1966 г. С премиерата на 11-тото поколение Corolla, автомобилът вече се произвежда в 16 завода и се продава в над 150 страни. Европейската версия на новата Corolla се произвежда в Турция, където е разположен един от най-новите и най-модерни заводи на японската компания.
Световна премиера в София за новата Corolla
Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #15
    28 rate up comment 12 rate down comment
    RoadRunner ( преди 11 години )
    Екстериорът добре горе долу, ама вътре---------И пак няма смислен двигател - ако не сложат 2.2 177 коня от (знам че на Аурис май се е монтирал) с тея умрели коне ще е още по-голяма скукас 1.33 си спомням не може да тръгнеш, ако не вкараш 3500 оборота в задръстването по наклона към телевизионната кула едно време, преди да има кръгово
  • #14
    33 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам, но закрита с плаща изглежда доста по вълнуващо...
  • #13
    30 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Oтзадя седалките още от сяя с *** , то бива ефтина кожа менте ама тва чак смърди , ***.
  • #12
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Nev ( преди 11 години )
    Лютфи те поне има от къде да заимстват, ама ти мозък няма от къде да си вземеш!
  • #11
    38 rate up comment 22 rate down comment
    Йоханка Фъхмъкова ( преди 11 години )
    Като гледам материалите вътре, и получавам алергия само от снимките ! направо вони на евтина турска пластмаса и нископробен мокет, това 100% при следващата сервизна акция ще трябва да го оправят, заради многото клиенти с алергичен шок след сяда в тази пластмасова вселена
  • #10
    42 rate up comment 21 rate down comment
    ЛютФии Мецан ( преди 11 години )
    Тоя балатум дето имитира кожа по седалките са го взаимствали от икарус, навремето те бяха с такава "кожена" тапицерия
  • #9
    31 rate up comment 20 rate down comment
    Осранка Фъстъкова ( преди 11 години )
    Колко ли сервизни акции е минала докато дойде от турция до тук !
  • #8
    41 rate up comment 20 rate down comment
    Лютни Бостан ( преди 11 години )
    Вътре наподобява на новата линия на ВАЗ, като гледам и качеството на материалите не е по добро, само цената е 5 пъти по висока.
  • #7
    46 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Разгледайте снимките много хубаво на Hyundai i30 и елате да си говорим! Сложете Королата до Hyundai i30 и сравнявайте!Нямат нищо общо освен,че и двете са с 4 гуми.На мен лично Королата много повече ми харесва.Снимките от салона са с отвратително качество.С едно Галакси С3 да бяхте по-добри щяха да са.Добре,че има и други сайтове да разгледам добре.Салона наистина е доста по-добър от стария,като гледам.Уредите са разположени типично за Тойота на точно най-удобните места.Влизаш и караш.Добра кола.
  • #6
    38 rate up comment 15 rate down comment
    Obrut ( преди 11 години )
    Тъй-тъй... качете се и покарайте Corolla поне веднъж, пък тогава давайте оценки!