IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Световна премиера в София за новата Corolla

Първото представяне пред публика на най-продаваната кола в света се състоя в България

Световна премиера в София за новата Corolla

Световна премиера в София за новата Corolla
Доживяхме и този прецедент, да видим световна автомобилна премиера в България. И то не на коя да е кола, а на най-продаваната в света - Toyota Corolla.

На автомобилен салон София 2013 пристигна ексклузивно един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден. 11-тото поколение на Corolla започна да се произвежда преди само 5 дни, на 17 юни 2013 г., а официалното представяне в Европа ще се състои след две седмици.
Световна премиера в София за новата Corolla
Успешните модели не преминават през съществени промени току така и 11-тото поколение на Corolla не прави изключение. Въпреки това моделът има с какво ново да се похвали. Той е получил по-изразителен и представителен дизайн, значително увеличени размери, усъвършенствани двигатели, по-лека, но по-твърда каросерия и множество нови технологии.

Що се отнася до дизайна на екстериора и интериора, той е създаден в унисон с новия дизайнерски език на Toyota, който познаваме от новите поколения на Auris и RAV4. Използваните материали са с по-високо качество, а благодарение на специфично оформените предни и задни колони увеличените размери на автомобила не личат.

Това обаче е само привидно, тъй като Corolla е станала по-голяма от всякога. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Световна премиера в София за новата Corolla
Предлаганите в началото двигатели ще бъдат три - 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, работещ също с бензин. Агрегатите са подложени на доработки, като според информация сега са по-пъргави и по-икономични. Отговарят на стандартите за емисии Euro 5+.

Една от съществените промени при 11-тото поколение Corolla е изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека, но по-твърда, което означава по-нисък разход на гориво, по-добра динамика и по-стабилно поведение на пътя. Освен това, колонките са по-тънки, което пък доставя подобрена видимост. Оптимизация е направена и по отношение на въздушното съпротивление, като коефициентът е сведен от 0,29 до 0,27.
Световна премиера в София за новата Corolla
Световна премиера в София за новата Corolla
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.

Продажбите на новата Corolla в България стартират през август. Информация за цените все още няма, но се очаква те да запазят нивата от старото поколение.
Световна премиера в София за новата Corolla
Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в света. Към днешна дата са продадени 40 милиона бройки от легендарния модел, който прави своя дебют преди 47 години – през 1966 г. С премиерата на 11-тото поколение Corolla, автомобилът вече се произвежда в 16 завода и се продава в над 150 страни. Европейската версия на новата Corolla се произвежда в Турция, където е разположен един от най-новите и най-модерни заводи на японската компания.
Световна премиера в София за новата Corolla
Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #45
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    При GTE Pro първи са Марк Лийб/Ричард Лайц/Ромен Дюма с Порше 911 RSR, а в GTE Am успехът бе за Реймон Нарак/Жан-Карл Верне/Кристоф Буре с Порше 997 GT3.порше е германска марка.това е състезание за издръжливост.тоест немските коли са наи здрави и бързи.тоест-перфектни.благодаря за вниманието.
  • #44
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    абе пак съм аз.честито второ място за тоиота на 24 те на льо ман.можеше да хванете и трето , ама японската кола беше достатъчно бавна та даже и спуканата на ауди 3, гума не успя да я спаси от налитащата германска машина.аудито мина и замина покраи тоиота,и така 1-ауди 2-тоиота 3-ауди.и то не щото върви тоиотата,ми щото датчик на коляновия вал се прееба в ауди 1.*** и така е добре,щото както казва Сена:да си втори,това значи да си пръв сред загубилите.сега феновете на тоиота да честитят на ауди.
  • #43
    27 rate up comment 12 rate down comment
    директно от салона ( преди 11 години )
    Skoda Octavia е поне две класи над тази кошница.Който не е бил на изложението,само той не го е видял- особенно в интериора нямат и база за сравнение.
  • #42
    26 rate up comment 10 rate down comment
    КУРУШАН ( преди 11 години )
    Тази бричка ако се блъсне в дърво като Аудито , не знам дали ще и познаем после марката.
  • #41
    26 rate up comment 12 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    Супеер смотана кола !!! И на живо и на умряло на нищо не прилича !!!! :))) Хубавото е че е на тойота, така или иначе колите на тази марка са си перманентно грозни
  • #40
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Slav78 ( преди 11 години )
    Трагедия, *** смешката.
  • #39
    26 rate up comment 14 rate down comment
    смок ( преди 11 години )
    Наистина някои хора тук са за умствена проверка! Да ти харесва този евтинджос? Моля ви..! Да не говорим че пазара в Европа е истинския пазар, тук се гледа качество и технологии. Самите производители са го казвали стотици пъти, че колите за пазара в сащ са с много по-занижено качество и затова са и 2-3 пъти по-евтини отколкото тук. Така че е нормално евтиндоса тойота да е успех в страната на макдоналдс и да тъпри пълен провал в стария континент, където хората искат нещо хубаво за парите си.
  • #38
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ...се обади вип-члена на клуб карлуково :)))
  • #37
    29 rate up comment 10 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    V tozi sait 90 procenta ot pi6e6tite sa ot nai-gnusnata prosloika na ob6estvoto.Vmesto da ciklite pred kompa i da me4taete za turski himi4ni toaletni kato tazi toyotka,biagaite pone da protestirate za broika
  • #36
    29 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Oshte v bazoviya model Corolla ima tolkova extri,kolkoto nemskite modeli v nai-visokiya klas!Predi 10-na godini,kogato byah oshte zabluden vuv vw iskaha 1000 leva dopulnitelno za 2-te zadni vrati,da ne govorim za drugite elementarni extri!