IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Класически разбойник

Мразим MINI Cooper S, просто защото го обичаме толкова много

Класически разбойник

Хубавите коли са прокоба. Мразим ги, защото за тях се пише много трудно. Обикновено всичко е казано през годините, трудно е да бъдеш оригинален, а ако изкажеш някое радикално мнение, съвсем спокойно може да те свалят от власт с протест пред офиса. А ги обичаме, понеже такива коли обикновено умеят да вдъхновяват, и то без да правят нищо особено. Достатъчно е само да се качите и да започнете да се усмихвате инфантилно. Сетихте се вече, нали? MINI Cooper е точно от тези автомобили.
Класически разбойник
Метнахме се на един класически разбойник –
MINI Cooper S, носещ допълнителното обозначение Bayswater Edition. И преди да започнете да роптаете, че това е поредното безсмислено специално изпълнение, което се състои от няколко стикера, малко лъскави лайсни, специален цвят и модерни джанти, трябва да се сетите, че именно MINI измисли тази стратегия за персонализация на моделите си. След това тя бързо бе осквернена от масовото автомобилостроене, което донякъде я обезцени, но както казахме, прощаваме на основателя.

MINI е от малкото марки, които дори след преминаването си под шапката на голям концерн (в повечето случаи германски) успя да съхрани характера си. Да, няма я вече онази симпатична буболечка от „Италианска афера“, която някои смело наричаха кола, но пък вече и изискванията за безопасност са други. Въпреки това купето е достатъчно просторно за четирима, но само ако те са с възпитано телосложение, разбирайте до 1.75 метра височина и тегло около 70 килограма. В противен случай някой от приятелите ви ще трябва да се вози другаде, за негово съжаление. Оказва се, че и багажникът не е толкова малък, освен ако не сте решили да ходите на къмпинг за няколко седмици. В товарното отделение се побират три едри, но не туристически раници, което е достатъчно за прекарването на весел и непретенциозен уикенд. А, имайки предвид, че изгонихме четвъртия пасажер, неговото парче от задната седалка също може да бъде натоварено.
Класически разбойник
Така или иначе, практичността не е сред силните страни на
Cooper S. Той обича завои, много завои. Като социопат, който има нужда единствено от любимата си книга и чаша малцово уиски. С него няма да изпитате нужда да се доказвате на някого в града, нито да се хвалите на приятели „колко върви“. Нещата излизат наяве, когато тръгнете към Боровец и поредния смелчага с по-мощна кола се задъхва зад вас и издържа само няколко завоя. А вие се возите спокойно, слушате лежерен чил аут с женски вокал и се чудите откъде да заобиколите, за да се позабавлявате още малко. Само малко.

Както всички знаем, 1.6-литровият мотор е съвместна разработка с Peugeot. Той има 184 к.с., които в такъв разбойник са достатъчно голяма тръпка, за да се съобразявате криво-ляво с ограниченията по пътя, без да губите усмивката си. Това е смисълът на MINI, в честото отсъствие на такъв. Например в бутоните за сваляне на прозорците, които са запазени от едно време на централната конзола, както и в гигантския километраж в средата на таблото, който и без статистически проучвания можем да кажем, че никой никога не гледа. Особено при наличието на електронен дисплей зад волана и навигационна система по средата. А да, и променящите се цветове на фоновото осветление в интериора.
Класически разбойник
Другият проблем на хубавите коли е, че са скъпи. Просто и ясно. За най-най-най базовото MINI ще трябва да платите 32 100 лв., а ако искате нещо по-пикантно, като „нашия“ Cooper S, цената нараства до 48 440 лв. И все пак колко са колите, които могат да ви накарат да си говорите с тях, да разказвате за тях като за човек, да ги кръщавате с имена...да ги обичате?

MINI Cooper S

4
-цилиндров турбобензинов двигател
1598 куб. см работен обем
6-степенна автоматична трансмисия
184 к. с. максимална мощност
240 Нм макс. въртящ момент
228 км/ч максимална скорост
7 секунди от 0 до 100 км/ч
5.8 литра среден разход на 100 км
136 г/км емисии СО2
48 440 лева базова цена


 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Минито е много симпатична кола и честно казано обмислях дали да не си купя такава преди 2 години, за 30тина хиляди лева се намира някое на под година с много екстри в германия, но... за мен абсолютния ужас в тази кола са инструментите! Това недоразумение, само оборотомера да е пред теб а всичко останало да е накичено около инхотейнмънта... тотално ме отблъсна. Иначе всичко друго е супер пинизчийско.. И накрая за същите пари си взимаш ново поло фул макс, а пък и с 4 врати и повече пространство..
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хмм ( преди 6 години )
    А пък аз гледайки новото Mини отпред ми прилича страшно на пекинез :D
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Badi ( преди 6 години )
    Скъпо е нова БМВ 1ца е още по скъпа за по малко пари на мен ми харесват повече Новиля Леон ФР или Новия Сивик Тайп С
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BB ( преди 6 години )
    Dobro e Mini-to, ama mnogo skupo..trqbva da si super fen za da izvadish tiq pari za takuv klas avtomobil. Edna poznata ima Mini Countryman-golqmoto s 4 vrati i e baq dovolna mai, no go plati blizo 30 000$, S-kata e nad 30 predpolagam. Obiknovenoto Mini pochva to kum 24-25K a za tiq pari ima baq golqm izbor ot dobri koli v razlichnite klasove
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ДС ( преди 6 години )
    Приятел кара обиновено Мини вече доста време и е супер доволен. В никакъв случай не взимайте с автомат "типтроник". Ако ще е Купър С, то да е от моделите с турбо (след 2007 ако не се лъжа), другите с компресор горят много и не вървят чак толкова. Като цяло Купър втора генерация са доста по-здрави и с по-нисък разход (дизел и бензин). Мини-то е като iPhone ... трябва да си му фен за да си го купиш, иначе е неоправдано скъпо.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    казал съм НЕнадеждност колега, Намерих доста спорни отзиви в чужди сайтове, че ми стана интересно. Явно е вярно,
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    zoom in ( преди 6 години )
    потвърждавам, че много ги крадат в Бг - частите им са много скъпи
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Шефа ми има 3 минита служебни в Германия. Постояно някое от тях е в сервиза. Няколко пъти сме му споменавали да ги смени с друга марка, но той е сключил някакъв договор с БМВ и колите му ги дават с голяма отстъпка. Колите не били здрави и харчели много, но пък говорели добре за имиджа на фирмата. Честно казано не го разбирам този човек.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    груди ( преди 6 години )
    Как няма да ги откраднат колега, тая сапунерка 4 хамалина я вдигат и я качват на платформата и чао. Всеки, който си купува такава безсмислена играчка си плаче да му я гепат.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да ти кажа познавам две личности, които имаха такива коли и двете са жени и нито една от тях не ги е карала по-начина описан тук а ги отъждествяваха повече като моден аксесоар. За надеждноста нямам представа, както и те. Може да ви звучи невероятно но и на двете, по-различно време естествено им бяха откраднати колите. У мен се затнезди впечатлението, че ако имаш такава кола няма да и се радваш дълго. Но от това което съм видял а и това което чета тук, колата не е мъжка а си е за дами.