IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche премина в изцяло германски ръце

Семейство Пиех изкупи 10-процентния дял, който досега беше собственост на катарски холдинг

Porsche премина в изцяло германски ръце

Германската фамилия Пиех изкупи 10-процентния дял на Qatar Holding LLC в Porsche Automobil Holding SЕ, като по този начин се превърна в мажоритарен собственик на автомобилния концерн Volksagen AG, пише Bloomberg.
Porsche вече е изцяло германска
Porsche SE отново е под контрола на фамилиите Порше и Пиех,“ обяви Волфганг Порше, член на Управителния съвет на компанията. „Това е израз на нашата увереност в бъдещия просперитет на Porsche SE – най-големият акционер във Volkswagen AG.”

Двете страни няма да оповестят стойността на сделката, заяви говорителят на Porsche Албрехт Бамлер. След обявяването на новината, цената на Porsche на франкфуртската борса достигна 18.6 млрд. евро.

Холдингът Porsche контролира 50.7% от от Volkswagen AG. През миналата година щутгартската компания бе принудена да продаде остатъка обратно на Volkswagen, след като не успя да осъществи успешно сливане на двете компании. В момента Porsche е изправена пред съдебен иск от 5.4 млрд. евро, заради пропадналата сделка, която преди четири години почти доведе германската компания до фалит. Инвеститори обвиняват Porsche, че не е информирала пазарите за своя план за поглъщане. От холдинга продължават да отричат.

Припомняме, че катарският холдинг притежава 17% от акциите на Volkswagen Group – най-големият автомобилен производител в Европа.

Снимка: Reuters

 

Тагове: porsche
0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 7 rate down comment
    до: до Дошо ( преди 10 години )
    Интересно ми е ти колко добри автомобила на VW Group си опознал? Питам, защото съм имал няколко и те са били всичко друго, но не и добри. Може би на колата ти домът е бил сервиза и на теб това ти е харесало, защото си ползвал безплатен паркинг. В тази връзка, напълно те разбирам защо ги харесваш толкова.
  • #13
    11 rate up comment 7 rate down comment
    до Дошо ( преди 10 години )
    И какво общо имаш ти с "клоновете" на немските фирми!?И какво общо имат всичките ти глупости с акционерното участие на Porsche SE във VW Group!? Tи си вманиячен в собственото си дърдорене и си въобразяваш,че си интересен и "знаещ". Повярвай ми-ти си най-обикновен бърборко и едва ли някога наистина ще имаш удоволствието да опознаеш един добър автомобил от VW Group. От което нито VW,нито света ще загубят нещо,за разлика от теб.Така че можеш спокойно да се гръмнеш.
  • #12
    13 rate up comment 8 rate down comment
    КОТООШУ ( преди 10 години )
    Наближава денят в който ТРЪТКИТЕ ще молят да са под шапката на най-големите - ВФ , който е под крилцето на бащицата е мнноого добре.
  • #11
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всичко е мижи да те лажем.Едните били купили другите,ама другите пък имали повече акции,ама това,ама онова и накрая истината лъсва,че цялата работа е да се изперат едни пари и да се укрият едни доходи.Да не забравяме,че Германия има дялово участие във ФВ.Полу-държавна,полу-нацистка компания са и си играят с пропаганда,медии и лъжат най-вече клиентите си.Интересно ми е Меркел как ще извива ръце,за да отменят иска от 5.4 млрд. евро.
  • #10
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мисля, че е повечето хора не са наясно, че Porsche AG и Porsche SE са различни фирми. Спортните коли = Porsche AG а Porsche SE е собствменик на 50,7% от Фолксваген. И, че братовчедските фамилии Порше и Пийх стоят зад Порше и Фолксваген от доста време.
  • #9
    14 rate up comment 12 rate down comment
    до Дошо ( преди 10 години )
    Гръмни се,тикво нещастна и неграмотна.
  • #8
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В Катар са сигурно много доволни, че са успели да се отърват от акциите!
  • #7
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    През 93-та Тойота спасиха Порше от фалит - пратиха най-успешните си мениджъри да обучават швабетата как се произвеждат коли без да се фалира. Кайзен, lean manufacturing, такива работи. Ако не бяха Тойота тогава, Порше щеше да е в историята, както и цялото немско автомобилостроене копирало тези технологии в последствие.
  • #6
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам какъв е еталона на Пиех, но със сигурност е задминал отдавна Тойота и като печалби и като инвестиции и като обороти и като заводи и като работна ръка/по последни данни в заводите на ФВ по света работят над 500000 души, това е два пъти повече отколкото в Тойота/.
  • #5
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фолксваген е създадена от Хитлер, т.е. нацистите, за да обслужва пропагандата им за евтин автомобил, народен, който да привлича масите към тяхната кауза. Ф.Порше, като отявлен нацист помага на каузата. Сега нещата си идват на мястото и все едно Хитлер и Гьоринг се прегръщат. Немската пропаганда продължава с пълна сила между другото. Подкупи, манипулиране, медии и т.н...