Над 12 000 поръчки са получени в Daimler AG за новия Mercedes-Benz S-class, похвали се шефът на концерна Дитер Цетче пред агенция Bloomberg. Флагманът на марката бе представен официално преди месец, а в сряда стартира и началото на производството му в завода в Зинделфинген (Гер). В предприятието бяха инвестирани 1 млрд. евро заради модела.
Цетче никак не е изненадан, тъй като това е един от най-добре продаваните модели в историята на Mercedes. Той допълни, че само през май компанията е продала 121 360 автомобила, което е увеличение със 7.3 % в сравнение със същия период за 2012 г. За първите 5 месеца на тази година общият брой на продадени автомобили Mercedes е 562 824. Това е с 5.9 % повече от резултатите от преди 12 месеца.
Шефът на Daimler припомни, че целта пред Mercedes-Benz е до края на десетилетието да надмине своите големи конкуренти в сегмента на луксозни автомобили – BMW и Audi, от които към момента изостава. Съотношението между оперативната печалба и приходите от продажби при Mercedes-Benz за първото тримесечие е 3.3 %, докато при Audi тя е 11.1 %, а при BMW - 9.9 %.
Като цяло обаче нещата не вървят толкова добре за Daimler, разкриват анализаторите на Bloomberg. Приходите на концерна за първото тримесечие на 2013 г. бележат сериозен спад – с 56 % до 917 млн. евро. Затова Цетче планира да въведе нова стратегия, която ще позволи да се спестят 2 млрд. евро до края на 2014 г. Въпреки икономиите Mercedes-Benz смята да представи общо 13 нови модела през следващите 8 години.
Снимки: Mercedes-Benz


2