
Техническият директор на Ferrari Амадео Фелиса (Amadeo Felisa), обяснява пред El Mundo Motor, че намаляването на емисиите рязко повишава разходите. Когато през миналата година е създаван модела 599 GTB задачата пред конструкторите е била да се съчетаят високата мощност и динамика и намаляването на вредните емисии, един баланс, който се е оказал много труден.
Фелиса признава че със сегашните технологии трудно ще се отговори на изискването за емисии близки до 130 г/км, стойност която трябва да се достигне ъм 2012 г. Ferrari е поставил задачата пред своите инженери от F1 да открият вярното решение. Засега обаче от фирмата разпределят част от квотите си за емисии от въглероден двуокис на Fiat Group.
Тези трудности са принудили Ferrari да помисли и за алтернативи, които доскоро изглеждаха немислими. Директорът по производството Масимо Фумарола (Massimo Fumarola), заявява, че Ferrari никога няма да създаде модел с ниска мощност и незадоволителна динамика, нито автомобил работещ с биогориво или дизел.
Фумарола обаче не изключва възможността за използване на хибриден двигател тогава, когато той няма да навреди на желаната от конструкторите динамика и мощност на автомобила.

