fallback

Автомобилите харчели повече от обявеното

Най-голяма е разликата при луксозните германски коли, сочи европейско проучване

Разликата между горивната ефективност на автомобилите, обявена от производителите им, и реалността за шофьорите е нараснала, като луксозните германски коли отчитат най-голямо разминаване, сочи проучване, цитирано от Ройтерс. Изследването на организацията с нестопанска цел Международен съвет по чист транспорт (ICCT) установи, че като се има предвид разходът на гориво реалните въглеродни емисии на новите автомобили са средно с около 25 процента по-високи, отколкото обявяват производителите им, докато преди десетилетие те са били с 10 на сто над обявеното. Констатациите от проучването ще увеличат натиска за реформа на европейските процедури за тестване на превозни средства, за да може да се гарантира, че рекламираната икономичност отразява по-точно нормалното използване на автомобила, сочи информацията. Това пък може да затрудни автомобилопроизводителите при покриването на поставените за 2020 година цели на ЕС за емисиите въглероден диоксид, отделяни от автомобили. BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите, се посочва в публикувания днес доклад. Audi се нарежда на второ място по този критерий, като обявените емисии въглероден двуокис са с около 28 процента под емисиите при нормално използване на автомобилите на компанията. При Mercedes разликата е 26 процента, при Toyota - 15 процента, при Renault и PSA Peugeot Citroen - 16 процента. Това означава, че реалният разход на гориво на средностатистическия шофьор е обикновено с 25 процента по-висок от заводските данни, отбеляза Питър Мок, управляващ директор на европейското подразделение на организацията Международен съвет по чист транспорт. Разликата в енергийната ефективност на автомобилите струва на шофьорите допълнително средно 300 евро годишно, се посочва в доклада, който се основава на данни от почти половин милион автомобила на компании или лица в Европа. Източник: БТА. Снимка: Ройтерс

Тагове:
fallback
  • #18
    RRE do do6o ( преди 10 години )
    Abe kolega napravo ti se 4udia na nervite koito ima6.Niama kak da nakara6 do6o da proumee istinata.Edinstvenia variant e da mu dade6 50-60 hilaidi leva i toi sam 6te biaga,kato obezumial,kakavto e do parvia 6ourume na VW ili BMW za da si kupi istinska kola
  • #17
    deadfox ( преди 10 години )
    Разхода адски много зависи от начина на каране. От пет години карам немски премиум и ми е давал разход като 20/100 в града така и 6,5 /100 извънградско с много нежно боравене с газта (бая нерви и воля трябва за това :) )
  • #16
    До Дошо ( преди 10 години )
    Азиатците плащали а немците не! Първо Азиатците плащат защото ги глобяват а не защото уважавали клиентите си. Тия глоби не влизат в клиента а в хазните на страните където са им наложени глобите. Сервизните акции се правят не за кефа на клиента а след като им спряха 8 модела в САЩ и ги разсипаха от дела. Да не припомням колко глоби има Тойота за укриване на дефекти и не свикване на сервизна акция за отстраняването им. Сервизните акции не са за кеф на клиента а натиск върху Тойота от държавите чрез глоби, съд и спиране на модели, тоест насилствено е накарана да ги прави. Да не забравяме и че накефените и от сервизни акции клиенти спукаха Тойота от дела. Миналата година платиха над 1 милиард долара в извънсъдебни споразумения с клиентите си тая година може да са повече след като иск смятат да подадът 22,6 милиона американци клиенти на Тойота. Време е да започнеш да виждаш истината а не да си я съчиняваш.
  • #15
    bmw e60 ( преди 10 години )
    Това с емисиите и разхода е факт при БМВ поне. Трябва да се затегне контрола, че вече на нищо неприлича. Скоро ще почнат да обещават разход от 4/100 за 2 тона автомобил. А реално разликата е около 30 процента отгоре.
  • #14
    Асфалтова бегачка ( преди 10 години )
    Азиатските произвотели плащат неустойки на клиентите си за по-високия разход. Плащат и за всички сервизни акции. Немците какво плащат? Нищо! И по-смешното е, че фенбойчетата на каските скачат като ужилени като чуят, че Тойота са направили сервизна акция. Вместо да се скрият като мишоци... Колко акции имат Фал-Ветата? А колко серийни проблема имат? Ще се наеме ли някой да направи сравнение "проблеми-сервизни акции"? При Тойота може би са 12-10 а при ФАЛ-ве 313-1. Няма акции, няма проблеми значи:)
  • #13
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аз не се сещам за други марки глобени за по-висок разход освен Азиатските. Последно глобиха Хюндай че мамят клиентите си като ги лъжат, че колите им харчели по-малко. Колегата по-доло много точно е отбелязал. Има нормативи, които трябва да се покриват, за да се обяви разхода на една кола, всички автопроизводители постигат това с много хитринки. Това с гумите с ниско съпротивление е наистина един от факторите има и много други с които го доказват пред комисиите и за това не ги глобяват.
  • #12
    то ( преди 10 години )
    разхода много зависи от шофцора!карах една 5ца 2000та 223 170 коня, еми 8/9 разход като не съм я настъпвал нормално каране.колегата на който е колата не го качва над 6.5 но такова ускорение на каруца няма. Иначе една 5ца от новите 2 диезел на 1000км разстояние при 150/160 скорост и леко настъпване даде 5.6. изненада ме много приатно...
  • #11
    До Дошо ( преди 10 години )
    """"Лъжат! от ВАГ казаха, че всичките им коли ще харчат по 3/100 л.""" абе не знам дали лъжат, но не виждам ФВ в класацията, но пък виждам Тойота. Освен това чета и рекордите на Гинес там най-икономичните коли са все на ФВ.
  • #10
    Анонимен ( преди 10 години )
    Задайте въпроса защо е така? Който е притежавал БМВ, Мерцедес или Ауди знае, който не е карал няма представа. Тези три марки не само предразполагат, те направо те поддтикват да ги настъпваш, много воля и стоманени нерви са нужни, за да подкараш някоя от тях бавно като тромаво Пежо, Шевролет или Тойота Приус. Аз съм се хващал за главата като съм виждал как тези марки променят хората. Един познат лекар, кротка и блага душа и на мравката прави път, купи си БМВ Х5, веднъж се качих при него пътувахме до Варна, този човек който преди това караше Ситроен С5 и сме пътували много пъти заедно беше неузнаваем, нервно и бързо каране, клаксони, пресвяткане на автомобила пред него да освободи лентата, рискови изпреварвания абе чудо.
  • #9
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    sehr schlecht!pak ni razkriha!no ni6to, nie si imame autobild i 6e si gi obla4im nanovo i nikakvi caisati qpon4eta s malki 4...ki i efektivni dvigateli ili hybridi nqma da ni popre4at na plana za svetovna hegemoniq v autoindustriqta! jaaaaa! genaaaau!...iz re4ta na merkel na zakrito zasedanie s CEO-tata na svetata De troica!
fallback
Последни