fallback

Porsche 918 Spyder ще харчи само 3 л/100 км

Германците разпространиха подробности за новата си хибридна суперкола

Porsche разпространи подробности за хибридната си суперкола 918 Spyder, чийто сериен вариант ще бъде представен на автосалона във Франкфурт през септември. Машината ще харчи средно 3 л/100 км и ще разполага с активни аеродинамични елементи, пълноуправляемо шаси със завиващи задни колела, и хибриден агрегат с мощност 880 к.с., който ще има пет режима на работа. Те ще се превключват чрез специален контролер на волана, по примера на състезателните автомобили.От информацията става ясно, че колата ще е оборудвана със система от аеродинамични елементи, наречена Porsche Active Aerodynamic. Тя ще се адаптира към конкретните условия и работа на двигателя, за да се постигне максимално сцепление и минимален разход на гориво.В състезателен режим (Race) подвижното антикрило ще променя ъгъла си на атака, за да обезпечи допълнително аеродинамично притискане на задната ос. За коректното сцепление на задните гуми ще се грижат и два регулируеми капака, разположени на пода, в близост до предната ос. Когато са отворени, те ще пренасочват част от въздушния поток към задния дифузьор, което намалява налягането и помага за увеличаването на т.нар. "граунд ефект".При режим Sport електрониката намалява ъгъла на атака на задното крило, което позволява развиването на по-висока скорост. В този случай двата елемента в предната остават затворени, което намалява аеродинамичното съпротивление и разхода на гориво. Същото се случва и когато автомобилът се движи само на ток, за да бъде запазено максимално количество от енергията в батериите.Суперколата ще има и регулируеми въздуховоди под фаровете. При режими Race и Sport те ще бъдат отворени за възможно най-добро охлаждане на агрегатите, а при хибридни и електрическия варианти ще се затварят, за да намалят коефициента на аеродинамично съпротивление. При достигане на 130 км/ч, елементите се отварят автоматично, за да набавят нужното количество свеж въздух за охлаждане на натоварените двигатели.Сред режимите на работа има и вариант за придвижване само на електричество, който се казва E-Power. При него суперколата ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди, развива максимална скорост от 150 км/ч, и изминава без презареждане до 30 км.Наличен е и режим Hybrid, при който електромоторите и двигателят с вътрешно горене работят я синхон, за да постигнат максимална икономия на гориво. Режимът Sport Hybrid пък предлага постоянна работа на двигателя, докато електромоторите се включват само при ускорение.При функцията Race Hybrid се използват всички възможности на двигателя с вътрешно горене и на електромоторите, а скоростната кутия преминава в спортен режим. Последен, но не на последно място е режимът Hot Lap (бърза обиколка), като при него, след натискането на специално копче, водачът може да разчита на цялата енергия, натрупана в батериите, както и на максималната мощност на двигателя с вътрешно горене.При пълноуправляемото шаси всяко от задните колела има електромеханично управление, което му позволява да завива до ъгъл от 3 градуса. При ниска скорост задните колела на Porsche 918 Spyder завиват в обратна посока на предните, а при висока - в същата. Безкомпромисното пътно поведение е обезпечено и от адаптивно окачване PASM.Вече се знае, че Porsche 918 Spyder се задвижва от комбинация от 4.6-литров, 8-цилиндров мотор с мощност 608 к.с., който може да развие до 9150 об/мин. и има сух картер. Освен това машината разполага с два електромотора - 115-киловатов на задната ос, и 95-киловатов на предната. Последните черпят енергия от комплект литиево-йонни батерии с капацитет 7 кВт/ч.Трансмисията е 7-степенна роботизирана PDK с двоен съединител, като според представители на Porsche тя е напълно преработена за 918 Spyder. Теглото на модела е 1640 кг. с включен спортен пакет Weissach. Разпределението между двете оси е 43:57 в полза на задната.Разходът на гориво, както стана дума, е 3 л/100 км, а в зависимост от използваната електропреносна мрежа батериите на колата могат да се заредят напълно за 4 часа (при 230-волтова розетка) или за 25 минути (при използване на специална станция).От модела ще бъдат пуснати общо 918 бройки, като в Европа цените на Porsche 918 Spyder стартират от 645 000 евро, но могат да достигнат, в зависимост от нивото на оборудване, до 991 300 евро.Снимки: Porsche

Тагове: porsche 918 spyder
fallback
  • #15
    er ( преди 11 години )
    колицата е супер но тези кръглите пред волана -направо ще повърна ама и така ще я карам ще ги завия с 1 ***:)
  • #14
    Веселяк ( преди 11 години )
    "При него суперколата ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди"Е те тва е суперкола - направо размазва Тата Нано :) :) :)
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    Теглото на модела е 1640 кг.i kak 6e uspeqt da naborqt ferarri i mclaren s toq kiutiuk!?i tiq 3 litra mai edini4kata im lipsva v 4isloto, a!?
  • #12
    Klasika ( преди 11 години )
    Масло и антифриз ли ?
  • #11
    HahHahAH ( преди 11 години )
    Пълни глупости и лъжи, невъзможно.Ако го караш с 90 на магистралата може.
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да бе да, 3/100, ама всичко друго, но не и гориво!Само не разбирам защо на всяка такава новина от ваг присъства ЩЕ!Кога най-после тези кавали ще направят нещо наистина добро и да го покажат. Кога ще направят един хибрид, който да не харчи 3/100, а да речем 4-5/100. Те нямат нормален такъв, а лъжат, че са направили кола с 880 к.с., която ще има разход 3/100. Безнадеждна и лъжлива, компания са ВАГ.
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    Стига с това "ЩЕ". На всички ни е ясна идеята за светлото бъдеще и резултата от това. Престанете да пускате такива "новини".
  • #8
    v-1 do До v-1 ( преди 11 години )
    Приятел не знам какво бълнуваш или те боли главата ама Аз винаги съм писал с този ник. ОК!?!?!Като нямаш какво да кажеш по-добре не се обаждай!Бухал
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да да... то и стария ми X-Trail харчеше 2 литра на 100..
  • #6
    До v-1 ( преди 11 години )
    Дошо няма нужда да се правиш на друг човекщ ха ха. Познал бил ха ха Дошо та тя тади кола още преди 2 години обявиха данните и разхода и от три литра. И още нещо прочети как е направена колата. Ето това е иновативен хибрид, върви страшно много и харчи супер малко. Пред това нещо хибридите на Тойота изгелждат като правени от ученци по трудово обучение за училищен проект.
fallback
Последни