fallback

Porsche 918 Spyder ще харчи само 3 л/100 км

Германците разпространиха подробности за новата си хибридна суперкола

Porsche разпространи подробности за хибридната си суперкола 918 Spyder, чийто сериен вариант ще бъде представен на автосалона във Франкфурт през септември. Машината ще харчи средно 3 л/100 км и ще разполага с активни аеродинамични елементи, пълноуправляемо шаси със завиващи задни колела, и хибриден агрегат с мощност 880 к.с., който ще има пет режима на работа. Те ще се превключват чрез специален контролер на волана, по примера на състезателните автомобили.От информацията става ясно, че колата ще е оборудвана със система от аеродинамични елементи, наречена Porsche Active Aerodynamic. Тя ще се адаптира към конкретните условия и работа на двигателя, за да се постигне максимално сцепление и минимален разход на гориво.В състезателен режим (Race) подвижното антикрило ще променя ъгъла си на атака, за да обезпечи допълнително аеродинамично притискане на задната ос. За коректното сцепление на задните гуми ще се грижат и два регулируеми капака, разположени на пода, в близост до предната ос. Когато са отворени, те ще пренасочват част от въздушния поток към задния дифузьор, което намалява налягането и помага за увеличаването на т.нар. "граунд ефект".При режим Sport електрониката намалява ъгъла на атака на задното крило, което позволява развиването на по-висока скорост. В този случай двата елемента в предната остават затворени, което намалява аеродинамичното съпротивление и разхода на гориво. Същото се случва и когато автомобилът се движи само на ток, за да бъде запазено максимално количество от енергията в батериите.Суперколата ще има и регулируеми въздуховоди под фаровете. При режими Race и Sport те ще бъдат отворени за възможно най-добро охлаждане на агрегатите, а при хибридни и електрическия варианти ще се затварят, за да намалят коефициента на аеродинамично съпротивление. При достигане на 130 км/ч, елементите се отварят автоматично, за да набавят нужното количество свеж въздух за охлаждане на натоварените двигатели.Сред режимите на работа има и вариант за придвижване само на електричество, който се казва E-Power. При него суперколата ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди, развива максимална скорост от 150 км/ч, и изминава без презареждане до 30 км.Наличен е и режим Hybrid, при който електромоторите и двигателят с вътрешно горене работят я синхон, за да постигнат максимална икономия на гориво. Режимът Sport Hybrid пък предлага постоянна работа на двигателя, докато електромоторите се включват само при ускорение.При функцията Race Hybrid се използват всички възможности на двигателя с вътрешно горене и на електромоторите, а скоростната кутия преминава в спортен режим. Последен, но не на последно място е режимът Hot Lap (бърза обиколка), като при него, след натискането на специално копче, водачът може да разчита на цялата енергия, натрупана в батериите, както и на максималната мощност на двигателя с вътрешно горене.При пълноуправляемото шаси всяко от задните колела има електромеханично управление, което му позволява да завива до ъгъл от 3 градуса. При ниска скорост задните колела на Porsche 918 Spyder завиват в обратна посока на предните, а при висока - в същата. Безкомпромисното пътно поведение е обезпечено и от адаптивно окачване PASM.Вече се знае, че Porsche 918 Spyder се задвижва от комбинация от 4.6-литров, 8-цилиндров мотор с мощност 608 к.с., който може да развие до 9150 об/мин. и има сух картер. Освен това машината разполага с два електромотора - 115-киловатов на задната ос, и 95-киловатов на предната. Последните черпят енергия от комплект литиево-йонни батерии с капацитет 7 кВт/ч.Трансмисията е 7-степенна роботизирана PDK с двоен съединител, като според представители на Porsche тя е напълно преработена за 918 Spyder. Теглото на модела е 1640 кг. с включен спортен пакет Weissach. Разпределението между двете оси е 43:57 в полза на задната.Разходът на гориво, както стана дума, е 3 л/100 км, а в зависимост от използваната електропреносна мрежа батериите на колата могат да се заредят напълно за 4 часа (при 230-волтова розетка) или за 25 минути (при използване на специална станция).От модела ще бъдат пуснати общо 918 бройки, като в Европа цените на Porsche 918 Spyder стартират от 645 000 евро, но могат да достигнат, в зависимост от нивото на оборудване, до 991 300 евро.Снимки: Porsche

Тагове: porsche 918 spyder
fallback
  • #25
    trex ( преди 11 години )
    Тия с Хондата са толкова зле, че някакъв ид*от с Лексус реши да им помага да изтъква някакви времена дато Порше отдавна са ги прескочили ама просто на човека не му се чете и не иска да преглътне болката, че един "хибрид" е толкопва бърз. За това ли на Льо МАн тоЮтките не са с хибриди и ги разпиляват всякакви хибриди че и дизелчета в лицето на Европейски "некадърници" като Ауди и Пежо. Във формулата за това се отказаха, че им писна да плащат милиони и да са на последно място.
  • #24
    писна ми ( преди 11 години )
    Тия порше що не си правят дизеловите комбита и СУВ-ове ами се бутат при спортните автомобили?И кво е тва ще,ще,ще,ще - ми те ако почнат всички фирми да изкарват по 5-6 коли на месец само на картинка и всичките с разход 3/100 смятайте какво ще стане! Писна ми от тия ВАГ - ако изкарват нещо да го изкарват - не само разкази по картинка!!!
  • #23
    Анонимен ( преди 11 години )
    Издухана?Японска кола издухана?Смятай за каква издухня става въпрос с това ВАГ изчадие щом с 320к.с повече дава същото време като Лексус LFA на Нюрбургринг
  • #22
    до trex ( преди 11 години )
    Издухани са само ВАГ които казват, че разход от 850гр масло на 1000км е нещо нормално.HONDA MOTOR CO е технологичен КОЛОС и ИНОВАТОР не някаква фирмичка спонсорирана от държавата.
  • #21
    trex ( преди 11 години )
    "Технологичен гигант" с това ли заместваш фразата "Издухана хондичка"?
  • #20
    trex ( преди 11 години )
    Тоя пък вкара Хонда, нещо си настинал момче. Където големите си мерят пи*ките хонда да не си вре г*зъ.
  • #19
    v-1 ( преди 11 години )
    Стоянчоо, я се успокой малко, че ще поръчаш сърцебиене... :)))
  • #18
    Стоян ( преди 11 години )
    Когато жълти евтини лексусчета и тяхнитежалки фенчета конструиратподобен високотехнологичен продукт ще имат правото да се изкажат!!! Дотогава да млъкнат и да си заровят главите в пясъка с приказките за немски каски и немски нетехнологични автомобили! Чудя се как изобщо може да ми срявняват евтиният *** лексус, със кой и да е немски Автомобил!
  • #17
    Стоян ( преди 11 години )
    подобен високотехнологичен продукт ще имат правото да се изкажат!!! Дотогава да млъкнат и да си заровят главите в пясъка с приказките за немски каски и немски нетехнологични автомобили! Чудя се как изобщо може да ми срявняват евтиният *** лексус, със кой и да е немски Автомобил!
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    За каква иновация говорите? 4 завиващи колела има от сумати години в модели на хонда! Хибриди има от много отдавна и то къде къде по съвършена технология. Тука няма никаква иновация. Просто поредната порция надежда за комплексираните фенчета на ВАГ
fallback
Последни