Според Артяков АвтоВАЗ вече работи за намаляване цената на този модел, като първоначално тя ще бъде снижена с 800 долара, а по-късно общо с около 2 000 долара. Така най-достъпната Lada Kalina би струвала около 7 800 долара (около 5 800 евро).

От фирмата планират да понижат цената за сметка на използването на по-евтини материали (като човек гледа днешния модел се чуди дали това въобще е възможно) и спартанско оборудване.
Сега в базисната си версия Lada Kalina e с електроусилване на волана, борд-компютър, електрически прозорци и джанти от лека сплав.
Според експерти намаляването на цената с 800 долара ще бъде възможно дори само от предоговаряне на условията с доставчиците. За сметка на това намаляване на цената с още 2 000 долара би се оказало доста трудна задача.
АвтоВАЗ обмисля и друг начин да завоюва лидерските позиции на пазара на нискобюджетни автомобили – като закупи готова евтина платформа от чужд производител.
Сред потенциалните партньори са Renault, от където са готови да споделят шасито на Logan, и General Motors (от където предлагат платформата на Opel Astra). Засега няма постигнати споразумения на Волжския автомобилен завод с чужди производители.

