IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Auris - прераждането

Новото поколение на компактната японска кола е преминало през цялостна промяна

Toyota Auris - прераждането

Компактен, надежден, икономичен, неутрален. Така с няколко думи можем да опишем познатото предложение на Toyota в сегмент С - Auris. То обаче остава в историята, тъй като японската марка вече предлага изцяло нов модел. Той също носи името Auris, но реално няма нищо общо със своя предшественик.

Новата генерация прибавя към описанието си неприсъщи до момента качества като атрактивност, динамичност и висок комфорт. Тя има напълно нов, по-изразителен дизайн, обновени двигатели, различни размери, ново окачване и по-здрава, но по-лека платформа.

Моделът е вече наличен в България и екипът ни имаше възможността да го изпробва. Избрахме версията хибрид, тъй като е уникално предложение на пазара и определено представлява интерес.
Toyota Auris - прераждането
Най-голямата промяна при новия Auris определено е екстериора. Всъщност промяната там е пълна. Докато старата генерация на Auris е неутрална и дори обикновена, новата изглежда далеч по-наперено, стилно и динамично. А това съвсем не е самоцел, тъй като изцяло новите форми облагодетелстват аеродинамичните показатели и допринасят за подобрена стабилност на пътя и намален разход на гориво.

Колата е станала малко по-дълга и доста по-ниска, като по този начин коефициентът на челно съпротивление е намален от Cd 0.292 при старото поколение до Cd 0.28 при новото. Употребата на високоякостна стомана при конструирането на купето пък е спомогнало за намаляването на теглото с до 40 кг, което в комбинация с намалената височина и по-ниската позиция на седене води до по-нисък център на тежестта. А то там и до подобрена динамика.

Редуцираната височина обаче не влияе особено на простора в купето, дори напротив. Благодарение на преработените предни седалки, пространството за краката отзад е увеличено с 20 мм, а дължината на товарното пространство е нараснала с 50 мм. Освен това отворът на багажника е по-широк с 90 мм, а обемът му достига 360 литра (включително и хибридната версия).
Toyota Auris - прераждането
Ситуацията в салона е аналогична - пълна промяна. Там, също като при екстериора, е заложено на по-атрактивни, но същевременно ергономични форми. Качеството на материалите е много по-добро, а някои от по-високите нива на оборудване предлагат и кожена тапицерия на таблото. А то е покрито с мек на допир материал, който е използван и за горната част на корите на вратите. Твърди пластмаси се откриват единствено в долната част на салона, което е съвсем обичайно за този ценови клас.

Като цяло дизайнът на екстериора и интериора е повлиян в голяма степен от луксозната марка на Toyota - Lexus, което е ход в правилната посока. Много общи черти могат да се намерят най-вече с компактното предложение CT 200h, което Lexus разработи специално за Европа.
Toyota Auris - прераждането
Приятна изненада е и изработката на самата кола. Още с отварянето и затварянето на вратите се разбира, че японската марка е отделила особено внимание на качествената сглобка. Салонът е много добре обезшумен, а скърцания или тропания изобщо не се чуват. Всъщност човек трудно бил повярвал, че шофира Auris. Усещането е като в автомобил от по-горен клас.

А за това спомага и богатото базово оборудване. За абсолютно всички версии стандартни са електрическите странични огледала с подгряване, дневните LED светлини, електрическите прозорци отпред, климатика и дори предните седалки с подгряване. При второ ниво са налични още камера за обратно виждане с монитор на централната конзола, фарове против мъгла, електрически прозорци отзад, мултимедийна система Toyota Touch с 6.1-инчов сензорен екран, Bluetooth и др.
Toyota Auris - прераждането
Що се отнася до задвижващите агрегати, там промяната е най-лека. Новият Auris се предлага с 2 бензинови (99 к.с. и 132 к.с.) и 2 дизелови двигателя (90 к.с. и 124 к.с.), както с и пълнохибриден такъв. Всички агрегати са претъпели модернизация, като резултатът е намаляване с 13% на средните нива на СО2 емисии.

Моделът, който ние изпробвахме - Auris Hybrid, използва последно поколение на системата Hybrid Synergy Drive (HSD). Тя може да бъде открита и в други модели като Toyota Prius и споменатият по-горе Lexus CT 200h.

Системата комбинира 1.8 литров VVT-i бензинов двигател и електромотор, които могат да работят както абсолютно независимо, така и в комбинация. Сумарната мощност на системата от 136 к.с. доставя ускорение от 0 до 100 км/час за 10.9 секунди и максимална скорост от 180 км/ч.
Toyota Auris - прераждането
Новото в тази система е настройката, която елиминира нуждата от бензиновият двигател колкото се може по-често, особено в градски условия. Този ефект води до оптимално много периоди на шофиране в електрически режим и отделяне на нулеви вредни емисии. Още повече, в режим EV, автомобилът може да се придвижва с до 50 км/ч. А по този начин, при движение в трафик, потреблението на гориво лесно може да падне дори до под 3.0 л/100 км.

За разлика от автомобилите с конвенционални двигатели, които достигат най-високото си потребление на гориво в града, при хибридите е точно обратното. Те са най-ефективни в градския трафик, където се движат предимно на електричество. При нашият тест, който протече главно извън града, регистрирахме разход от 5.5 л/100 км.

Въпреки, че Auris Hybrid е най-ефективен в трафика, японците са се постарали да подобрят задвижващата му система и за извънградско каране. Разликата с предишното поколение е осезаема. Новият модел укорява доста по-динамично дори при скорост над 130 км/час. Заслуга за това има новият режим Power, който може да се активира ръчно - чрез бутон на централната конзола, или автоматично - когато стрелката на "оборотомера" влезе в червената зона. В този случай двата двигателя - бензинов и електрически, работят на пълна мощност, а ускорението е далеч по-плътно от преди.

Звукът, който издава 1.8 литровия VVT-i двигател при пълно натискане на газта, все още е стряскащ, въпреки, че нивата на шум са редуцирани. Ускорението обаче е осезаемо по-добро, а при спокойно каране двигателят въобще не се чува.
Toyota Auris - прераждането
За подобрената динамика на Auris Hybrid, освен по-ниското тегло, оптимизираната аеродинамика и модернизираната задвижваща система, спомагат окачването и кормилното управление. Новата Toyota Auris Hybrid вече има независимо окачване с двойни носачи отзад, докато при старото поколение то е торсионна греда. Воланът пък станал изключително директен, а по-този начин удоволствието от шофирането и самото усещане за автомобила се изкачват на съвсем друго ниво.

Казано иначе, Auris е преминал през пълна промяна. Автомобилът е буквално прероден - към по-добро.

Цените в България на Auris Hybrid стартират от 41 950 лв с ДДС за предпоследното ниво на оборудване Fancy. В тази цена е включено и безплатно годишно техническо обслужване за период от 5 години.

Снимки: Automedia.bg / Toyota

0 от 500
  • #51
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до: бъчваря ( преди 11 години )
    Бъчво продънена,научи ли от къде да си включваш светлините на нормалните коли или още не си и можеш само с чекръка на таблото?Ти куха лейко,ако минаваш 10-15000 км на година,то има хора,които минават 30-40 000 км на година.Немските талиги имат 2 г. гаранция и не лъжи с тези 5 г. които ги имат японците.За 60-70 000 км уж нямало какво да се счупи,ама май има.Пусни в търсачката Продължителен тест на VW Touran 2.0 TDI: моят дом бе сервизът и някой работи може да ти се изяснят,но се съмнявам.
  • #50
    8 rate up comment 3 rate down comment
    азе ( преди 11 години )
    Dude,а смяташ ли се за лъжец,защото аз те смятам?И то от онези,които са най-елементарните и се познават от 1 км.Надявам се да си легнал спокойно и да си заспал,след като си изпял мантрата,как уж си фен на японските коли,не на Тойота обаче.Хейтър та дрънкаш си ти!
  • #49
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Dude ( преди 11 години )
    Смятам себе си за фен на японските коли, не и на тойота обаче. Имам доста километри на служебните коли на жена ми - старите ауриси. Мога да кажа евала, най-накрая не свети в онова оранжево вътре, сетиха се 2013 година. Мислех си, че не може да има по-грозна тойота от Приуса, извадиха Авенсиса, ама сега направо бият всичко с тоя Аурис. Единственото положително е, че хибрид е с цена около 43-45к ,а по спомен като пуснаха приусите бяха към 55. Т.е имаме поевтиняване някакво на технологията
  • #48
    7 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Не мога да разбера, какво им харесвате на японските. Това, че не се чупят? Ами те и немските не се чупят. Един нормален човек кара няколко години, но колко да мине с тая кола? 10-15000 км на година. Е, за 5 години това са 60-70000 км, а за тия километри рядко се чупи нещо. И то ако се счупи, обикновено автомобилът има гаранция. Така, че не виждам смисъл от тоя спор - немско, японско, италианско, френско или корейско. Караш и това е. После други да си чупят главата и да лаят из форумите.
  • #47
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Началника ( преди 11 години )
    "Директора", издаде се че си ***. Аз говоря само за най-новото и скъпото. Казвал съм че кола над 7 години за мен е за ***, а аз залагам само на новото. Ако за теб ялта и син сити са селски дискотеки, не знам какво да ти кажа. Но ти така или иначе никога не си ги чувал, на село за тези имена не са чували. Началника обича само ново, баровско и скъпо - какъвто му е живота. И при такъв случай казах какви коли си избирам, няма нужда да се повтарям или пак да се отклоняваме от темата.
  • #46
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    v bg moge i d a eobre4ena ,ama za nl znam sas sigurnost,4e 6tee hit - euro5 motor i garancija pone godina ne pla6ta6 nikakvi danaci, a vposledstvie ima6 oblek4enija.a ako e i plug-in si e na dalavera da kara6 - dargavata poema akoe i zapla6ta toka za da si ja zaredi6 .kato cjalo dizaina ne mi haresva - ni vatre ,ni van. no vkusove razni, reklo ku4eto i si oblizalo g..a :D
  • #45
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Директора ( преди 11 години )
    Прав си, Началник, немсия премиум е колата, айфон е смартфонът, мястото е пред селската чалготека и се бичи мазен гюбек по стереото на немския премиум. Е тогава става ясно какъв ти е статусът и най-вече колко ти е акъла.
  • #44
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Началника ( преди 11 години )
    Забравих само да спомена единствената японска марка за баровци - инфинити, те са изключение и шапка им свалям. Единствените които проверявам освен немската тройка като купувам нов автомобил. И като се купува баровски автомобил разхода ти е през дедовия, ама това е друга тема. Всеки с възможностите си, твоите явно са силно ограничени за да се палиш толкова за някаква си евтина тойотка.
  • #43
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Я, задницата със стоповете е точно копие на последните модели на Hyundai.
  • #42
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Началника ( преди 11 години )
    Миризма, такъв *** втори като теб рядко ще срещнем. Да оставим настрана какви са колите, защото вече повечето са с прилично качество - изкарват без големи ремонти 7-8 години. Японските по-малко, там сервизни акции -дъра-бъра все тая. iPhone е не просто смартфон, това е смартфонЪТ. Първия, скъпия, най-добрия. Да, скъп е и не е за всеки. Точно като немските коли. Това са символи на статус, показват ти кой си. Японска кола и нядой андроид - да, ставаш, ама нямаш кеш. Това е истината в нашя свят..