IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Auris - прераждането

Новото поколение на компактната японска кола е преминало през цялостна промяна

Toyota Auris - прераждането

Компактен, надежден, икономичен, неутрален. Така с няколко думи можем да опишем познатото предложение на Toyota в сегмент С - Auris. То обаче остава в историята, тъй като японската марка вече предлага изцяло нов модел. Той също носи името Auris, но реално няма нищо общо със своя предшественик.

Новата генерация прибавя към описанието си неприсъщи до момента качества като атрактивност, динамичност и висок комфорт. Тя има напълно нов, по-изразителен дизайн, обновени двигатели, различни размери, ново окачване и по-здрава, но по-лека платформа.

Моделът е вече наличен в България и екипът ни имаше възможността да го изпробва. Избрахме версията хибрид, тъй като е уникално предложение на пазара и определено представлява интерес.
Toyota Auris - прераждането
Най-голямата промяна при новия Auris определено е екстериора. Всъщност промяната там е пълна. Докато старата генерация на Auris е неутрална и дори обикновена, новата изглежда далеч по-наперено, стилно и динамично. А това съвсем не е самоцел, тъй като изцяло новите форми облагодетелстват аеродинамичните показатели и допринасят за подобрена стабилност на пътя и намален разход на гориво.

Колата е станала малко по-дълга и доста по-ниска, като по този начин коефициентът на челно съпротивление е намален от Cd 0.292 при старото поколение до Cd 0.28 при новото. Употребата на високоякостна стомана при конструирането на купето пък е спомогнало за намаляването на теглото с до 40 кг, което в комбинация с намалената височина и по-ниската позиция на седене води до по-нисък център на тежестта. А то там и до подобрена динамика.

Редуцираната височина обаче не влияе особено на простора в купето, дори напротив. Благодарение на преработените предни седалки, пространството за краката отзад е увеличено с 20 мм, а дължината на товарното пространство е нараснала с 50 мм. Освен това отворът на багажника е по-широк с 90 мм, а обемът му достига 360 литра (включително и хибридната версия).
Toyota Auris - прераждането
Ситуацията в салона е аналогична - пълна промяна. Там, също като при екстериора, е заложено на по-атрактивни, но същевременно ергономични форми. Качеството на материалите е много по-добро, а някои от по-високите нива на оборудване предлагат и кожена тапицерия на таблото. А то е покрито с мек на допир материал, който е използван и за горната част на корите на вратите. Твърди пластмаси се откриват единствено в долната част на салона, което е съвсем обичайно за този ценови клас.

Като цяло дизайнът на екстериора и интериора е повлиян в голяма степен от луксозната марка на Toyota - Lexus, което е ход в правилната посока. Много общи черти могат да се намерят най-вече с компактното предложение CT 200h, което Lexus разработи специално за Европа.
Toyota Auris - прераждането
Приятна изненада е и изработката на самата кола. Още с отварянето и затварянето на вратите се разбира, че японската марка е отделила особено внимание на качествената сглобка. Салонът е много добре обезшумен, а скърцания или тропания изобщо не се чуват. Всъщност човек трудно бил повярвал, че шофира Auris. Усещането е като в автомобил от по-горен клас.

А за това спомага и богатото базово оборудване. За абсолютно всички версии стандартни са електрическите странични огледала с подгряване, дневните LED светлини, електрическите прозорци отпред, климатика и дори предните седалки с подгряване. При второ ниво са налични още камера за обратно виждане с монитор на централната конзола, фарове против мъгла, електрически прозорци отзад, мултимедийна система Toyota Touch с 6.1-инчов сензорен екран, Bluetooth и др.
Toyota Auris - прераждането
Що се отнася до задвижващите агрегати, там промяната е най-лека. Новият Auris се предлага с 2 бензинови (99 к.с. и 132 к.с.) и 2 дизелови двигателя (90 к.с. и 124 к.с.), както с и пълнохибриден такъв. Всички агрегати са претъпели модернизация, като резултатът е намаляване с 13% на средните нива на СО2 емисии.

Моделът, който ние изпробвахме - Auris Hybrid, използва последно поколение на системата Hybrid Synergy Drive (HSD). Тя може да бъде открита и в други модели като Toyota Prius и споменатият по-горе Lexus CT 200h.

Системата комбинира 1.8 литров VVT-i бензинов двигател и електромотор, които могат да работят както абсолютно независимо, така и в комбинация. Сумарната мощност на системата от 136 к.с. доставя ускорение от 0 до 100 км/час за 10.9 секунди и максимална скорост от 180 км/ч.
Toyota Auris - прераждането
Новото в тази система е настройката, която елиминира нуждата от бензиновият двигател колкото се може по-често, особено в градски условия. Този ефект води до оптимално много периоди на шофиране в електрически режим и отделяне на нулеви вредни емисии. Още повече, в режим EV, автомобилът може да се придвижва с до 50 км/ч. А по този начин, при движение в трафик, потреблението на гориво лесно може да падне дори до под 3.0 л/100 км.

За разлика от автомобилите с конвенционални двигатели, които достигат най-високото си потребление на гориво в града, при хибридите е точно обратното. Те са най-ефективни в градския трафик, където се движат предимно на електричество. При нашият тест, който протече главно извън града, регистрирахме разход от 5.5 л/100 км.

Въпреки, че Auris Hybrid е най-ефективен в трафика, японците са се постарали да подобрят задвижващата му система и за извънградско каране. Разликата с предишното поколение е осезаема. Новият модел укорява доста по-динамично дори при скорост над 130 км/час. Заслуга за това има новият режим Power, който може да се активира ръчно - чрез бутон на централната конзола, или автоматично - когато стрелката на "оборотомера" влезе в червената зона. В този случай двата двигателя - бензинов и електрически, работят на пълна мощност, а ускорението е далеч по-плътно от преди.

Звукът, който издава 1.8 литровия VVT-i двигател при пълно натискане на газта, все още е стряскащ, въпреки, че нивата на шум са редуцирани. Ускорението обаче е осезаемо по-добро, а при спокойно каране двигателят въобще не се чува.
Toyota Auris - прераждането
За подобрената динамика на Auris Hybrid, освен по-ниското тегло, оптимизираната аеродинамика и модернизираната задвижваща система, спомагат окачването и кормилното управление. Новата Toyota Auris Hybrid вече има независимо окачване с двойни носачи отзад, докато при старото поколение то е торсионна греда. Воланът пък станал изключително директен, а по-този начин удоволствието от шофирането и самото усещане за автомобила се изкачват на съвсем друго ниво.

Казано иначе, Auris е преминал през пълна промяна. Автомобилът е буквално прероден - към по-добро.

Цените в България на Auris Hybrid стартират от 41 950 лв с ДДС за предпоследното ниво на оборудване Fancy. В тази цена е включено и безплатно годишно техническо обслужване за период от 5 години.

Снимки: Automedia.bg / Toyota

0 от 500
  • #61
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Варелите и те са от желязо.Сега разбирам защо им викат варели на немските талиги.
  • #60
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти май не си сядал в Корола, селянче бедно.Не само от 90-те, и последната корала е с твърда пластмаса на всякъде.Аурис беше същия, едно към едно.Преди да се правиш на многознайко, *** с майка си в големия град , да видиш такава кола на живо, ***!
  • #59
    5 rate up comment 4 rate down comment
    кокич ( преди 11 години )
    Да стават за Надин ама щото има железо в тях а не като тоя кош от велпапе и пвц.
  • #58
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Все пак за нещо става,а не като немските кошове да стават само за Надин.
  • #57
    4 rate up comment 9 rate down comment
    кокич ( преди 11 години )
    Тая конфекция освен за такси за друго не става.
  • #56
    9 rate up comment 3 rate down comment
    истината ( преди 11 години )
    Честито за феновете на ВАГ:http://autobild.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%82-tsi/a4022Дори и не си признават и обществото трябва да ги натиска и забележете,цитирам:VW покрива някои разноски на своите клиенти.Само някой разноски а.Ееее,все пак е нещо отколкото нищо,като до сега.
  • #55
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хюндай има още много хляб да ядат докато стигнат японците.Все пак радостното за тях е,че са надминали немците.
  • #54
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега пък е почви друг фанатик. Като пишели за мекия материал все едно били описвали първия i30. Ами седни в една Corolla 90-та годна и пипни пластмасите. Хюндай къде бяха тогава? Аз не отричам, че корейците настигнаха по качество в определени сегменти Тойота, а и надеждността на Хюндай е пословична вече и отдавна е много пред VW. Ама, моля те не се изхвърляй толкова.
  • #53
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "таблото е покрито с мек на допир материал, който е използван и за горната част на корите на вратите" Все едно описва Hyundai i30, но още първото поколение, от 2007.Тойота, може да продавате на мугамбите в Африка и да се биете в гърдите, но сте много далече от истината за качествената изработка.Дори корейците ви правят за смях.Не сме чули Винтеркорн да е сядал в тойота по изложенията, защото ги знае какви легени са.Не случайно Hyundai ви мина по продажби в Европа още през 2010 година.
  • #52
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    С дизелите не са мръднали на йота.Освен, че нагло са копирали хюндаите.Трагедия!