IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АВТО ВАЗ ЗАПОЧВА СЕРИЙНОТО ПРОИЗВОДСТВО НА ЛАДА КАЛИНА

     Руският автомобилен завод ВАЗ завършва хомологизацията на модела Лада Калина според нормите Euro 4.Това ще позволи още в началото на идната година да започне експортът, включително и за ЕС, както и достигане на пълния обем на  производство на новия модел на Лада. Сега моделът се продава само в Русия.

АВТО ВАЗ ЗАПОЧВА СЕРИЙНОТО ПРОИЗВОДСТВО НА ЛАДА КАЛИНА
Това ще бъде сериозен опит от страна на руските автопроизводители да спрат рязкото пропадане на интереса към техните коли в Европа. Продаваната в момента в Централна и Източна Европа Лада 112 бързо губи пазарни позиции от модели като Дачия Логан, Рено Клио /модификациите с голям багажник/ и от корейските конкуренти в същия клас. Макар през последните месеци Лада 112 да се предлага със силно намалена цена, продажбите й не надхлърлят няколко стотин броя в цяла Централна Европа.      Все още не е ясно с каква цена ще бъде продавана Лада Калина в Европа. В самата Русия тя струва малко по-скъпо от Дачия Логан, но има и по-богато оборудване. От друга страна Калина е по-евтина от корейските модели в ниския клас, а цената й през октомври е по-ниска в сравнение със септември.
     От сега обаче се знае, че заради дългата подготовка за производство, дизайнът на Калина вече е остарял още преди да се появи на пазара в Европа. Видно е, че той отговаря на моделите от 90-те години.
     Предимство за лошите пътища в източна Европа е високият просвет на автомобила. В нейната европейска версия усилвателят на управлението, регулирането на волана и въздушната възглавница за водача ще влизат в базисното оборудване. Като екстри ще се предлагат климатик, електрическо затопляне на седалките, втора въздушна възглавница.
     Фирмата ВАЗ планира през 2007г. да изработи 220 хиляди Лада Калина и 235 хиляди Лада Самара. Предвижда се и скорошно производство на по-голям модел носещ името Приора, който да замени моделите от поредицата  Лада 110. Все още продължаващото, макар и със затихващи темпове, производство на познатите Жигули със зъдвижване на задните колела най-после ще бъде прекратено.
0 от 500