Популярният водещ на автомобилни предавания Крис Харис, изявяващ се и като състезател, изправи един срещу друг два модела на Audi - S4 и RS4. Британецът прави два тигела на асфалтираната права. В първият случай двете коли са напълно стандартни, а в при старт номер две 3.0-литровото Audi S4 получава бърза софтуерна доработка от REVO Technik.
Тунинговането, което отнема буквално минути, увеличава мощността на шестцилиндровия 3.0-литров двигател до около 400 к.с. (стандартно той генерира 333 к.с.). Тази мощност все още не е по-голяма от генерираната от 4.2-литровия V8 двигател на RS4 - 450 к.с. Освен това най-спортната кола в семейство А4 има и система за бърз старт, чрез която буквално се изстрелва от спряло положение. При S4 такава липсва.
И докато при първия старт (02:40 мин), където колите са стандартни, Audi S4 остава далеч назад, при опит две (05:00 мин) по-слабата машина показва отлични постижения. След доработката на REVO Technik двигателят с принудително пълнене получава огромен въртящ момент, който му помага да изравни силите си със своя по-спортен събрат.
Крис Харис уточнява, че идеята му не е да злепостави атмосферното RS4, а да покаже нагледно възможностите на двигателите с турбо. От REVO Technik пък уточняват, че 3.0-литровия TFSI им е любим двигател, тъй като най-добрите резултати, които са постигали при тунинговане, са именно при този агрегат.
Ето и малко сухи факти:
Стандартното Audi RS4
Ускорение 0-30 мили в час: 1.67 сек.
Ускорение 0-60 мили в час: 4.12 сек.
Ускорение 0-100 мили в час: 9.42 сек.
1/4 миля: 12.44 сек. Скорост: 115.6 мили в час
Audi S4 със софтуерен тунинг от REVO Technik
Ускорение 0-30 мили в час: 1.73 сек.
Ускорение 0-60 мили в час: 4.17 сек.
Ускорение 0-100 мили в час: 9.48 сек.
1/4 миля: 12.49 сек. Скорост: 115.8 мили в час
Стандартното Audi S4
Ускорение 0-60 мили в час: 4.70 сек.
Ускорение 0-100 мили в час: 11.30 сек.
Доработки по Audi S4 / цена
Софтуер на двигателя: £1200
Заден анти-рол бар: £330
Спирачна система: £3272
Изпускателна система: £1800
Източник: Drive