Актуалният Форд Мондео е моделът от средния клас, който Форд произвежда от 2000 г. От средата на 2005 се появи модернизираното Мондео, преживяло фейс-лифт, за да бъде удължена историята на неговия успех. По какво се отличава "новото" Мондео от "старото"?
Промените във външния вид са отнасително малки. Нова решетка на радиатора, нови брони и нови задни светлини. Сега отзад колата с нещо напомня предишния модел на Мерцедес Бенц S, но това са подробности. След фейс-лифта Мондео запазва като цяло външния си вид - хармоничен дизайн, без излишна екстравагантност, но все пак с добра разпознаваемост сред другите модели на пренаситената средна класа. Не са големи промените и в интериора. Запазен е познатият четирираменен волан и средната конзола на таблото, на която са разположени аудиосистемата и климатика, а при най-скъпите модели там е и навигационната система. Аудиосистемата Сони напомня моделите от началото на 90-те години като дизайн и не е ясно защо Форд е избрал точно този ретро стил в иначе модерния интериор. Малко странно е съчетанието между ярко зеленото осветление на приборите и червените им стрелки, но и с това се свиква. По - трудно привиква окото на водача с вграденото затопляне на челното стъкло, през което вертикално минават ясно видими зигзагообразни нишки. Без да искаш погледът ти се фокусира върху тях, а не върху пътя. Макар и много тънки, те са доста, преминават през цялото стъкло и наистина трябват няколко дни за привикване, така че да не им се обръща внимание. Иначе загряването на предното стъкло е полезна екстра.
Гамата от предлагани двигатели е особено широка, което е характерно за Форд. Базовият бензинов мотор с обем 1.8 литра и мощност от 110 к.с. е достатъчен, за да подсигури динамика на автомобила. Възможни са варианти и с двулитров бензинов двигател с мощност 145 к.с., както и нова версия на 1.8 л. бензин с мощност от 125 к.с. Следва цялата гама от 6 цилиндрови бензинови агрегати с висока мощност, както и дизеловите мотори, предлагани от Форд. Окачването на Мондео е малко по-твърдо, но за сметка на това подсигурява достатъчно стабилност в завоите и при по-висока скорст. Фаровете са ксенонови и изпълняват задълженията си отлично. По-добро при "новото" Мондео е обезшумяването, като нивото на шум в купето е сведено до минимум. С освеженото Мондео се предлагат и повече екстри, като има дори възможност да се поръча и DVD плейър, с екрани разположени на облегалките за главите на предните седалки.