IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault-Nissan навърши 14 години

Това е най-дълго просъществувалото транснационално партньорство между автомобилни производители

Renault-Nissan навърши 14 години

Renault-Nissan навърши 14 години
През март 2013 година Renault-Nissan Alliance празнува своята 14-а годишнина. Алиансът е създаден през 1999 година и е най-дълго просъществувалото транснационално партньорство между основни автомобилни производители в индустрията, посочват от компанията. И уточняват, че този резултат е възможен, благодарение на уважението към културите и идентичността на всяка от двете групи.

Френско-японската компания е не само най-дълго просъществувалата, но и една от най-успешните. Тя успя да реализира 8,1 милиона автомобила (8 097 197) през 2012 година, което й отреди четвъртото място по продажби в света, нареждайки я след Toyota, General Motors и Volkswagen. Групата Renault продаде 2 550 286 от тях, Nissan - 4 940 133, а AVTOVAZ - 606 778. Това се равнява на 10% от всички нови автомобили, продадени в света.

За да запазят възходящата тенденция, производителите залагат на стратегия, която предвижда увеличаване на производството и продажбите на Renault и Nissan в BRIC - Бразилия, Русия, Индия и Китай. През 1999 година "държавите BRIC" представляваха едва 8% от световния автомобилен пазар, докато през 2012 на тези четири държави се падат 36% от световните продажби на автомобили.

"Тактиките във всеки от регионите са различни, като определящи са предшестващото присъствие на Renault или Nissan и възможностите за партньорство с автомобилни производители като AVTOVAZ в Русия и Dongfeng в Китай", посочват от компанията.

Най-амбициозният споделен проект на Алианса е Индия. Заводът в Ченай, открит през март 2010, е първият завод на Алианса, който ще позволи на Renault местно производство и навлизане на индийския пазар. Renault вече лансира 5 модела за 17 месеца (Fluence и Koleos през 2011, Pulse, Duster и Scala през 2012), а целта на Алианса е 10-процентен пазарен дял в Индия през 2016 г.

Партньорството с AVTOVAZ в Русия пък позволява на групата да продължава да расте на руския пазар. Новата производствена линия “B0”, която влезе в експлоатация през април в завода в Толиати, се използва за производство на автомобили Renault, Nissan и LADA. Тя удвои производствения капацитет на Renault group в Русия. Renault и Nissan, с техния партньор AVTOVAZ, се целят в пазарен дял от 40% през 2016 г.

В Китай Renault ще работи с Dongfeng, китайският партньор на Nissan от над 10 години, за изграждане на завод до 2016.

Важен фактор за устойчивото развитие са и различните традиционни родни пазари на двете групи, които се допълват взаимно и правят Алианса по-силен чрез географско разпределяне на риска. В продължение на няколко години Renault трябваше да се справя с намаляващите автомобилни продажби на традиционните си пазари в Европа, докато Nissan се възползва от силен ръст на китайския автомобилен пазар и възстановяването на пазара в САЩ. Вследствие от дела си от 43,4% в Nissan, Renault се възползва от ръста на пазарите на Nissan - когато Nissan продаде автомобил, 43,4% от прихода отива в Renault.
Renault-Nissan навърши 14 години
Благодарение на споделените инженерни и развойни дейности, логистика и производствени разходи, Renault-Nissan гледа смело в бъдещето, превръщайки се пионер в устойчивата мобилност.

За две години френската марка представи пълна гама от четири достъпни електрически автомобила - Kangoo Z.E., Fluence Z.E., Twizy и ZOE, а Nissan разполага с модела Leaf, който предлага на световните пазари. Всичко това позволи на Renault-Nissan да завземе 64% пазарен дял и да се превърне в световен лидер при електрическите автомобили.

Припомняме, че Renault притежава 43,4% от капиталовите акции на Nissan, а Nissan - 15% от акциите на Renault.

Снимки и информация: Renault-Nissan

Тагове: Renault-Nissan
0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Съвременните автомобили са пластмасови грозотии, които се различават само по емблемите и затова им слагат емблеми от камиони.
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами то се оказа че на Рено формула 1 вече им е тясно, затова представиха, съвместно с нисан прототипен болид за Льо Ман. Интересно като бият там прехваленото Ауди какво ще злословят голфаджийте
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До веселяка ( преди 12 години )
    Не се отнасяше за теб просто постовете ни се застъпаха ;)
  • #7
    14 rate up comment 4 rate down comment
    ДО долните двама ( преди 12 години )
    Само да ви кажа, че когато рено купува нисан, нисан е пред фалит и точно тези некадърници от рено спасяват нисан с пускането на 350з. И айде сега като толкова много разбирате потърсете в нета да видите с какъв мотор са Z сериите на нисан.Хибридните и електронните технологии рено ги разработва от преди 1999 г. а тога нисан фалират.
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Веселяк ( преди 12 години )
    Нисан изобщо не са губещи, защото ако не беше този алианс с Рено, сега Нисан можеше да са в положението на Сеат или Шкода - ребрандирани Фолксвагени.Надали точно ти, анонимнико, може да прецениш дали Нисан са губещи. Щом алиансът съществува, значи е изгоден и за двете страни. Интересна симбиоза е и брандирането на Ред Бул с Инфинити вместо Рено - нисан директно ползва постиженията на Рено в Ф1 за да гради имидж. Някоя анонимна душичка ще коментирали как Нисан губят и от това?
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нисан продава 2 пъти повече автомобили от Рено,високите технологии,електромобилите и хибридите идват също от Нисан.Съвсем ясно се вижда кой е водещият и дърпащия в съюза.Губещия е само Нисан,ззащото откакто започнаха да споделят с Рено качеството драстично им падна,но въпреки това пак са много по-добре от французите в това отношение.
  • #4
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Истината ( преди 12 години )
    Добре че са Нисан та и недоразумения като рено да съществуват покрай големите!
  • #3
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Наскоро и некадърниците от Бенц се захапаха за печелившата формула.Усетиха се навреме.
  • #2
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    След най-много 2-3 г. Renault-Nissan ще са пред Фолксваген по продажби, а по качество отдавна са ги задминали.Ето това е пример как се прави бизнес и сътрудничество, а не ВАГиналната лакомия да купуват марки и да ги задушават. Предполагам някое ВАГиналче веднага ще се изтропа с поредната глупост и за това предварително ще му задам въпроса. ВАГ с коя компания има сътрудничество? Имаха със Сузуки, но целта беше да ги купят, а не да си сътрудничат.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    ? ( преди 12 години )
    А за Дачия нещо в статията ?